Když Brian Acton, spoluzakladatel WhatsAppu, prodal v roce 2014 svůj podíl Facebooku, netušil, kam ho jeho rozhodnutí zavede. Zdál se to velký krok kupředu, ostatně Facebook utratil v této transakci přes 19 miliard dolarů.
V roce 2017 pak Acton uvedl pro magazín Forbes, když opouštěl Facebook: „Prodal jsem své uživatelské soukromí za vyšší výdělek. Rozhodl jsem se a udělal kompromis. A s tím rozhodnutím musím žít každý den.“
Cílená reklama na vzestupu
Když posléze vyšlo najevo, že je v plánu zavést cílené reklamy a zasílání komerčních sdělení, odešel ze společnosti. Tento brzký odchod ho však stál přes 850 milionů dolarů. Co následovalo, nenechalo na sebe dlouho čekat. V březnu 2018 tweetoval o smazání svého profilu na Facebooku a následně investoval 50 milionů dolarů do konkurenčního „kecálku“ Signal.
Změny k horšímu a další odchody z firmy
V dubnu poté informoval Wall Street Journal o dalších změnách k horšímu: byla řeč o zobrazování reklamy u statusů a o monetizaci produktu pro byznysovou sféru, ač již před svým odchodem Acton zamýšlel zpoplatnění v závislosti na počtu odeslaných zpráv. K tomuto ovšem nedošlo a společnost se vydala směrem placené reklamy cílící na bezmála jednu miliardu uživatelů.
Následkem posledních informačních úniků opustili Facebook další ze zakladatelů WhatsAppu – Kevin Systrom a Mike Krieger. O situaci vás budeme i nadále informovat.