Analytická společnost Counterpoint zveřejnila globální podíly prodejů prémiových smartphonů za první čtvrtletí letošního roku, za prémiové přitom považuje zařízení prodávaná za cenu 400 USD (asi 9 100 korun bez DPH) a vyšší.
Apple klesá, OnePlus roste
Prvenství si udržel Apple, avšak jeho podíl meziročně o 20 procent klesl; na vině jsou nižší dodávky na čínský trh a také menší zájem majitelů současných iPhonů o obměnu za novější modely; dříve se tak dělo průměrně jednou za dva roky, nyní se tento interval o rok prodloužil. Čtvrtina trhu s prémiovými smartphony patří Samsungu, 16 procent pak čínskému Huawei. Ostatní značky v tomto segmentu paběrkují, v grafu jsou zmíněny ještě značky OnePlus a Google se 2 procenty tržního podílu.
Severní Amerika | Střední východ | Latinská Amerika | Západní Evropa | Centrální a východní Evropa | Čína | Ostatní asijské zěmě | |
1. | Apple | Apple | Samsung | Apple | Samsung | Huawei | Samsung |
2. | Samsung | Samsung | Apple | Samsung | Apple | Apple | Apple |
3. | Huawei | Huawei | Huawei | Huawei | Xiaomi | Huawei | |
4. | OnePlus | OnePlus | Motorola | OnePlus | OnePlus | vivo | Sony |
5. | Motorola | OPPO | Sony | Xiaomi | OPPO | OnePlus |
Nejvíce prémiových smartphonů se prodá na území USA (okolo 30 procent), Číně pak patří 26 procent, západní Evropě 17 procent. Pořadí značek se podle sledovaných oblastí liší; zatímco v západní Evropě vede Apple, v centrální a východní Evropě prodává nejvíce prémiových smartphonů Samsung.