- Největší platforma pro sdílení videí YouTube se chystá zatočit s obsahem vytvářeným AI
- Už příští týden vstoupí v platnost nová pravidla pro všechny tvůrce obsahu
- Videa generovaná umělou inteligencí nebudou mít nárok na monetizaci
Pravděpodobně jste si také všimli, že se na platformě pro sdílení videí YouTube čím dál tím více šíří obsah, který je zčásti, či dokonce zcela generovaný umělou inteligencí. Pokud jde o přiznanou tvorbu AI, která má za úkol pobavit či jinak obohatit diváka něčím originálním, pak na takovém obsahu nejspíše není nic špatného. Bohužel však většina takového obsahu sází na clickbaitové titulky a obsah, který je přinejmenším zavádějící či jen recykluje již známý obsah. Autoři tímto způsobem takřka bez práce získávají cenná shlédnutí, berou prostor opravdovým tvůrcům a svým způsobem připravují Google o peníze.
Konec masově vyráběným videím umělou inteligencí
S tím by ale měl být konec. YouTube totiž mění své podmínky, které jsou zaměřeny na tvůrce „neautentického“ obsahu. Od 15. července začnou platit nová pravidla v rámci YouTube Partner Program. Konkrétně bude mnohem přesněji specifikovaný obsah, který bude mít nárok na monetizaci a který už bude spadat do kategorie repetitivního a neautentického obsahu, jenž na peníze od YouTube nárok mít nebude.
Přesné znění podmínek zatím ještě nebylo zveřejněno, nicméně na stránce podpory YouTube se píše, že tvůrci byli vždy povinni nahrávat originální a autentický obsah, přičemž nová pravidla pomohou všem tvůrcům pochopit, co se tímto myslí konkrétně s ohledem na dnešní dobu.
Někteří tvůrci měli obavy, že se nová pravidla dotknou také jich, pokud například vydávají reakční videa či pokud se v jejich obsahu nachází klipy z jiných videí, nicméně vedoucí obsahu a vztahů s tvůrci v YouTube Rene Ritchie ve svém videu tvůrce ubezpečuje, že to rozhodně nebude ten případ. Přesněji zmiňuje, že se úprava podmínek se bude týkat jen masově produkovaného a repetitivního obsahu, typicky právě takového, který má ve větší míře na starosti umělá inteligence.
Nepřehlédněte
Tohle se neplatícím uživatelům líbit nebude: reklamy na YouTube začne řídit umělá inteligence
Doufejme, že nové podmínky zatočí s rostoucím trendem zveřejňování zbytečných videí, která mají za cíl jen nahnat sledování, lajky a sdílení a získat pro své „tvůrce“ peníze bez práce. S rapidním nástupem umělé inteligence je totiž tvorba takových videí mnohem jednodušší než kdy předtím, čímž trpí nejen samotní diváci, ale také tvůrci autentického a původního obsahu.