Společnost Xiaomi vstoupila před několika měsíci na akciovou burzu, což s sebou nese povinnost zodpovídat se akcionářům prostřednictvím kvartálně zveřejňovaných finančních výsledků. Včerejšek tak přinesl vůbec první zveřejnění hospodářských výsledků v nové éře čínské firmy.
Xiaomi released our Q2 and 1H 2018 results today: Q2 revenue soared 68.3%, and net profit reached RMB 14.63B. pic.twitter.com/jfIdcFgyof
— Wang Xiang (@XiangW_) August 22, 2018
Xiaomi ve druhém kvartále letošního roku utržilo 45,24 miliard juanů (asi 146 miliard korun) a vygenerovalo čistý zisk 14,63 miliard juanů (47,46 miliard korun). Ve srovnání se Samsungem nebo Applem se nejedná o nijak závratná čísla, akcionáři však mohou být po několika ztrátových čtvrtletích spokojení. Mezi letošním dubnem a červencem se prodalo celkem 32 milionů smartphonů s logem Xiaomi, což je meziroční nárůst o 58,7 procent. Telefony se postaraly o 67 procent veškerých příjmů, zbylých 33 procent mají na svědomí ostatní produkty.
Firma chce nadále zvětšovat tržní podíl
I přes masivní globální expanzi je Xiaomi stále nejsilnější na domácím čínském trhu, odkud plyne 36 procent všech tržeb. Xiaomi chce stále zvětšovat sílu své značky tím, že bude držet marže z prodeje hardwaru na 5 procentech.