TOPlist

Volkswagen ID.GTI přinese plno zábavy za rozumnou cenu. Je to Golf GTI doby elektrické

VW ID GTI
  • VW ID.GTI je koncept elektrického hot-hatche navazující na kultovní modely z minulého století 
  • Je postaven na stejné platformě jako aktuální model ID.2all
  • V Evropě se máme brzy dočkat i produkční verze 

Mezinárodní automobilová výstava v Mnichově, která se koná v tomto týdnu, přinesla a stále přináší řadu novinek. Ačkoliv letos se hodně píše i mluví především o čínských značkách a elektromobilech, ani tradiční evropské automobilky nesedí s rukama v klíně. Volkswagen se pochlubil ostrým konceptem ID.GTI.

Už dle názvu by měl tento drobek navazovat na originální model GTI z roku 1976. Nově ale nabídne elektrický pohon a také řadu další techniky. Sice se zatím jedná jen o koncept, prý se ale dočkáme i produkční evropské verze. Z aktuální modelové řady vůz navazuje na model ID.2all a jeho cena má začínat na hranici 600 tisíc korun.

VW ID GTI
Podobnost s modelem ID.2all je zřejmá na první pohled. Liší se především kola a přední nárazník

Kontrola trakce i jízdní módy

Poháněnou nápravou je přední a těšit se můžeme také na elektronický Vehicle Dynamics Manager, který zajistí lepší kontrolu trakce. Díky tomuto systému bude možné přepínat mezi jednotlivými jízdními módy, které mohou simulovat chování některých legendárních GTI modelů v historii značky Volkswagen.

Ačkoliv výrobce zatím nesdílí informace o dojezdu a kapacitě baterií, pokud se bude odvíjet od modelu ID.2all, měli bychom se bavit o nějakých 450 kilometrech a dvou bateriových výbavách: 38 kWh a 56 kWh. Koncept má na délku 4104 mm, na šířku 1840 mm a na výšku 1499 mm. Rozvor dělá 2600 mm.

VW ID GTI
Interiér vypadá velmi futuristicky. U produkční verze se nejspíše výrazně změní

Rozměry jsou tedy bližší spíše modelu Polo než Golf. Hliníková kola mají mít 20″ a pneumatiky Pirelli s rozměrem 245/35. V interiéru najdeme 10,9″ displej namísto klasických budíků. Ten je zároveň doplněný velkým head-up displejem.

Produkční verze ale může vypadat hodně odlišně. Na tu si ještě budeme muset počkat. Každopádně v době SUV všech velikostí, které ovládají trh s automobily, je vzpomínka na staré časy hot-hatchů vítanou změnou.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku