- Vodafone nově umožňuje svým klientům volat na tísňovou linku přes Wi-Fi
- Důležitou novinkou je rovněž možnost poslat záchranářům SMS zprávu
Vodafone jako první operátor v České republice spouští možnost kontaktovat tísňové linky 112, 150, 155 a 158 prostřednictvím SMS či volání přes Wi-Fi (VoWiFi). Největší výhodou volání přes Wi-Fi je kvalita přenosu a také dostupnost – záchranku nebo hasiče budete moci zavolat i bez klasického signálu (například v suterénu a podobně).
„Pravděpodobnost, že si v nouzi zavoláte včas pomoc, je nyní vyšší. Díky spolupráci a provázání služby VoWiFi se složkami integrovaného záchranného systému si třeba sanitku může zavolat i člověk, který je mimo dosah mobilního signálu,“ říká Ladislav Suk, který ve Vodafonu zajišťuje chod služeb i za mimořádných událostí.
Wi-Fi volání na tísňové linky už zvládají všechny telefony Apple od modelu iPhone 6 a novější, u ostatních značek androidových telefonů se služba zavádí s tím, jak jednotliví výrobci aktualizují potřebný software.
Ke klíčovým novinkám patří i možnost kontaktovat tísňovou linku pomocí SMS zprávy. Operátorům ukládá novela zákona o elektronických komunikacích povinnost toto zákazníkům umožnit, aby nedocházelo ke znevýhodnění například osob se zdravotním postižením či sníženými komunikačními schopnostmi.
Pokud chcete mít zmíněné novinky aktivní, musíte si zapnout funkci „Wi-Fi volání a VoLTE“ v samoobsluze Můj Vodafone. Operátor ještě doporučuje nainstalovat aplikaci Záchranka, do které si můžete uložit důležité údaje o vašem zdravotním stavu nebo i kontakt na blízké osoby.