TOPlist

Vision Pro posouvají rozšířenou realitu na zcela novou úroveň. Přesvědčí vás působívé ukázky?

Brýle pro rozšířenou realitu Apple Vision Pro
  • Talentovaný vývojář vyzkoušel LowLevelMesh API pro Apple Vision Pro
  • Vytvořil v nich virtuální časopis, kterým lze listovat dle libosti
  • Jedná se o ukázku možností headsetu z Cupertina, která má poměrně velký potenciál

Brýle pro rozšířenou realitu Apple Vision Pro přišly v loňském roce na trh s tím, že chtějí změnit pravidla hry. Headsety v tomto odvětví aktuálně řeší dva zásadní problémy – kvalitu hardwaru a nedostatek softwaru. Zatímco první překážku Apple podle všeho zdárně překonal, s tou druhou to bude mít o poznání těžší. Vyrobit kvalitní hardwarový produkt je totiž jedna věc, ale dát lidem důvod k tomu, aby si jej nejen koupili, ale také používali, to už je věc zcela jiná. Sám Apple to nicméně nerozlouskne, ale bude na to potřebovat řadu vývojářů třetích stran.

Jako čtení novin a časopisů ve skutečnosti

Ti pochopitelně potřebují nástroje, se kterými mohou pracovat a které jim umožní vytvářet poutavé softwarové vychytávky. Jednou z nich je také LowLevelMesh API, která ve zkratce umožňuje vytvářet předměty simulující reálné materiály. Jedním příkladem využití se pochlubil na sociální síti X (dříve Twitter) uživatel Lucky Iyinbor, který s pomocí tohoto API vytvořil virtuální noviny, které lze otáčet a posouvat pomocí jednoduchého gesta.

Ačkoli má katalog připomínat fyzický časopis, v ukázce materiál vypadá spíše jako hedvábí. Zajímavostí je, že díky LowLevelMesh API mohl vývojář simulovat také stíny, aby virtuální předmět působil mnohem reálněji. I když se jedná teprve o začátek a vývojáři postupně zkoumají možnosti, které jim Apple a jeho Vision Pro umožňuje, jedná se o poměrně působivou ukázku. Jestli se v rámci headsetu od Applu dočkáme pročítání virtuálních novin, není prozatím vůbec jisté, ostatně jde pouze o jeden z prvních testů.

Působivě vypadá i druhá ukázka, ve které hráč v reálném světě létá s virtuálním vrtulníkem. A aby toho nebylo málo, k ovládání využívá reálný gamepad.

Autor článku Dominik Vlasák
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.

Kapitoly článku