Pokud jste někdy dávali svůj telefon do servisního střediska, pravděpodobně si od vás zaměstnanec za pultem vyžádal PIN či jiný bezpečnostní prvek, který mu dovolil telefon zcela ovládnout. Na jednu stranu je to logické – servis si tak může ověřit, že oprava/výměna komponenty proběhla úspěšně. Na druhou stranu ale nechcete, aby si kdokoliv mohl pročítat vaše konverzace, prohlížet fotografie, nebo nedej bože zneužít uložené platební karty.
Samsung si je tohoto nedostatku vědom a chystá se jej napravit speciálním servisním režimem, ve kterém si sami určíte, jaká data zůstanou servisnímu technikovi viditelná, a jaká nikoliv. Aktivace režimu opravy bude k nalezení v Nastavení – Baterie a péče o zařízení a bude vyžadovat restart. Návrat do základního módu pak bude vyžadovat znalost bezpečnostního kódu, nebo otisk prstu majitele.
Samsung zatím tuto novinku testuje v Jižní Koreji na smartphonech řady Galaxy S21. Později by měla být dostupná i na jiných telefonech a v dalších regionech.