Sledujte nás na YouTube

UniCredit má obří výpadek, nefunguje online bankovnictví ani platby kartou

Italskou banku UniCredit postihl masivní výpadek služeb. Kvůli aktualizaci interních systémů banka původně ohlásila plánovaný víkendový výpadek, který měl skončit v pondělí v časných ranních hodinách. Nestalo se tak a uživatelům tak doposud nefunguje mobilní Smart bankovnictví ani klasický online banking.

Teprve před necelou hodinou banka pomocí Facebookového profilu přiznala výpadek v plné míře a jako kompenzaci nabídla klientům možnost plateb na pobočkách zdarma. Do té doby totiž oficiální stanovisko znělo, že nefunguje pouze Smart banking. Tím ovšem příliš neuklidnila své zákazníky, kteří si pomocí komentářů na Facebooku stěžují na nespolehlivost služeb a nemožnost splácet své závazky. Pobočky mají totiž otevřeno do 17:00 a spousta lidí poukazuje na to, že touto dobou jsou ještě v práci.

Někteří klienti navíc hlásí i další problémy – nefunkční platební karty (zejména v zahraničí), neodcházení trvalých příkazů a nefunkční výběry z bankomatů UniCredit. Z cizích bankomatů prý vybrat peníze jde.

Celou situaci nezlepšuje ani to, že zákaznická linka i online chat jsou zcela přetížené a většina zákazníků se vůbec nedokáže s bankou spojit. Stále navíc nebyl zveřejněn konkrétní důvod výpadku, banka se pouze odvolává na dočasné technické problémy při aktualizaci serverů.

Do kdy bude výpadek trvat není jasné, jeden uživatel tvrdí, že mu bylo ze strany banky sděleno, že problémy budou trvat až do pátku. To ovšem následně společnost pomocí komentáře popřela.

Tomáš Krompolc

Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je nadšeným majitelem telefonu OnePlus 3.

14 komentářů

  1. Milan (neregistrovaný)

    Tak za tím bude na tuty ruská tajná služba!

  2. Monika Jetelová (neregistrovaný)

    Tak by mě zajímalo kdo mi proplatí cestovné k bance která je 10km daleko??????

  3. Aladin (neregistrovaný)

    Lampárna na pátém nástupišti.

  4. Petr (neregistrovaný)

    Vubec jim tuhle situaci nezavidim, protoze moc dobre vim jak to v realu vypada… Vedeni, ktery vsechno vidi ruzove, si naplanuje sibenicni terminy a pak prijde “necekana” prekazka, ktera byla nekolikrat dopredu oznamovana a presto ignorovana jako prijatelne riziko. Drzim klukum pesti, protoze tyhle typy akci jsou pekelnej zahul.

    • M.BoBo (neregistrovaný)

      Maximální souhlas, jelikož jsem z oboru, tak vím, že ti kluci (a holky) pracují jak jen to jde a to, že se něco nepovedlo není záměr, aby bouchali přesčasy.

      Chtělo by to ale i trochu tolerance ze strany klientů a nejlépe si nenechávat vše na poslední chvíli (viz např. placení daní).

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Tolerance ze strany klientů ? Proboha proč ? UniCredit není nějaký školní projekt kde těm klukům a holkám pan učitel počká do příštího týdne až zjistí co mají špatně.
        Klient chce perfektně fungující služby a je mu uplně u zadele kde se hrabe v systému .

      • SLOVovca (neregistrovaný): Tak nějak. Tohle prostě musí být otestováno na beta serveru. Dále musí mít záložní servery min. pro zachování páteřních služeb. Dále musí být schopni rychlého rollbacku. Tohle zkrátka podělali.

      • LivingLegend

        uni

        Umim si predstavit ze to beta testem proslo, nasadili na zivo. Pustily, problehly transakce a zjsitily problem.

        Ted mi rekni jak tohl chces rolovat zpatky. Protoze uz neni kam jakmile ti protecou ziva data lidi. To jim jako reknu sorry vracime zpatky co se stalo mezi nedeli a pondelkem nevime tak si to naposilejte znovu?? Nektere veci proste zpet rolovat nejdou….

      • LivingLegend: Tak já si také dovedu představit kde co a mohl bych pro to mít i třeba pochopení. Na druhou stranu, máme jeden z nejdražších bankovních sektorů (poplatky), i na “chudém českém lidu” si mateřské společnosti krásně odvádějí zisky (i pro ně relevantní objemy i přes tu naší koruničku), tak jako co, ne?:)

      • LivingLegend

        uni

        Jasně že jsme dojná kráva od vody přes mobilní sítě po bankovní sektor.

        Jen chci poukázat na to že ne vše ti odhalí testy a ne vždy lze obnovovat ze záloh byť je mám

  5. Petr (neregistrovaný)

    Uni :

    a to je presne to, proc se lidi certi.. ze nevi.. ani ty nevis… takhle jednoduche to proste neni a nebude.. Spravne to vystihl LivingLegend…

  6. Ten pocit, když chcete zaplatit nákup a pokladní vám oznámí, že je transakce zamítnuta pro nedostatek prostředků – k nezaplacení :) To bych nikomu nepřál :D

  7. supermodel (neregistrovaný)

    A zkusili to vypnout a zase zapnout!?

  8. supermodel (neregistrovaný)

    Uni- Nevěřím tomu, že máš přístup do nějakého bankovnictví. Ještě jsem nikde neviděl aplikaci připojenou na klobouk, do kterého Ti házejí drobný, aby sis konečně koupil Tvoje vysněné jablko.

Přidejte komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *