Kopírování duševního vlastnictví je velmi ožehavé téma, nicméně ve videoherním byznysu platí, že určitá míra inspirace je v pořádku. Ačkoli si některé firmy v minulosti snažily patentovat například herní mechanismy, jednalo se vesměs o ojedinělé případy. Otázkou ale zůstává, kde je hranice mezi inspirací u konkurence a kopírováním.
Tvůrci populární multiplayerové hry Among Us v tom mají celkem jasno. Jejich titul je postaven na jednoduchém principu – hráči se chopí virtuálních avatarů spravujících vesmírnou loď, přičemž jeden či více hráčů je před začátkem hry označeno jako impostor (podvodník). Zatímco běžní hráči plní jednoduché úkoly, impostoři mají za úkol jim škodit a postupně celou posádku zlikvidovat dříve, než je ostatní hráči odhalí.
Právě tento koncept podle autorů ze studia Innersloth kompletně zkopíroval videoherní gigant Epic, který ho nasadil do své „dojné krávy“ jménem Fortnite. Vývojáři tvrdí, že Epic nejenže použil jejich koncept, ale dokonce se neobtěžoval změnit ani terminologii či podobu herní mapy. Právě nízká míra odlišnosti studiu Innersloth vadí nejvíce.
Celý spor se pravděpodobně obejde bez soudních tahanic
Vývojáři z Innersloth se nicméně drží nohama na zemi a neplánují na Epic podávat žalobu. Ostatně výhra v takovémto sporu by rozhodně nebyla zaručena a dlouhé soudní tahanice by malé studio s největší pravděpodobností položily na lopatky. Tvůrci proto nabídli všem ostatním herním studiím, které plánují tento koncept využít, že jim rádi vyjdou vstříc.