Na sociální síť TikTok se starší generace dívá skrz prsty, nicméně mezi mladými raketově nabírá na popularitě. Krátká videa s mnohdy vtipným obsahem, jež jsou doplněna o hudební složku z bohatého katalogu, přesně odhadla, co dnešní mládež od sociální sítě vyžaduje – rychlou, jednoduchou a snadno dostupnou zábavu.
Ve Spojených státech a Velké Británii zaznamenal TikTok jeden významný milník. Průměrný čas sledování videí je v případě čínské sociální sítě vyšší než v případě giganta YouTube. Ztráty dominantního postavení se YouTube nicméně bát nemusí, neboť jeho uživatelská základna čítá přes 2 miliardy uživatelů, zatímco TikTok používá zhruba 700 milionů lidí.
Sesbíraná data se týkají pouze telefonů s Androidem, což je oblast, kde má díky svému formátu TikTok mírně navrch. V případě Spojených států je to za srpen 2021 24 hodin měsíčně strávených u TikToku oproti 22 hodinám na YouTube, ve Spojeném království je rozdíl o něco větší, konkrétně uživatelé za srpen 2021 strávili v přepočtu 25 hodin měsíčně na TikToku, oproti 15 hodinám na YouTube. Všechna videa na mladé sociální síti jsou natáčena na výšku, což je pro přehrávání na smartphonech přirozenější.
Ačkoli se YouTube do tohoto formátu nedávno pustil se svými Shorts, prozatím nezaznamenal větší úspěch. Nutno ovšem podotknout, že Shorts jsou prozatím v testovací fázi a nejsou dostupné globálně.