Domů » Recenze » Test Volkswagen T-Cross: jeho revírem jsou přeplněná města

Test Volkswagen T-Cross: jeho revírem jsou přeplněná města

Potřeby zákazníků jsou čím dál více protichůdné. Na jednu stranu chtějí velmi kompaktní auto do města, se kterým bez potíží zaparkují na malém prostoru, na druhou stranu chtějí SUV, protože jsou tolik v kurzu. Na jednu stranu chtějí auto cenově dostupné, ba přímo levné, na druhou stranu se nechtějí vzdát užitečných a zajímavých technologií, které milují nejen čtenáři smartmanie. A přesně pro takové lidi vznikl Volkswagen T-Cross.

Mrňous: O T-Crossu budou uvažovat zákazníci, kteří dříve kupovali Polo nebo Fabii.
Mrňous: O T-Crossu budou uvažovat zákazníci, kteří dříve kupovali Polo nebo Fabii.

Volkswagen T-Cross: Polo jako příbuzný

Byť se T-Cross řadí mezi SUV (jen vzhledem, poháněna jsou jen přední kola), nejbližší příbuzný je mu Volkswagen Polo. T-Cross je delší o 5,5 cm, širší pak jen o 9 mm. Objem dohání ve výšce – oproti Polu je vyšší o 12,3 cm. Je tak jasné, že na půdorysu Pola dostanete mnohem více nafouknuté auto. Prostor dostávají především cestující. Ti na předních i zadních sedadlech mají k dispozici opravdu hodně místa. A přitom vozu zůstává manévrovatelnost jako s malým autíčkem, to se do města hodí.

Sedíme uvnitř

Posaz v autě je výrazně vyšší, jak to mají řidiči SUV rádi. Sedadla si zaslouží pochvalu, mají příjemné boční vedení, jsou dostatečně komfortní, řidič do nich skvěle zapadne. Také volant není žádnou novinkou, stejný se dává i do větších Volkswagenů, stejný najdete třeba i v Arteonu. Podobnost s vyššími modely ukazuje i Active Info Display (displejová přístrojovka), ale také velký infotainment „Composition Media“. To je ta stejná, kterou najdete právě ve zmiňovaném Arteonu a nabízí i stejné funkce.


Tenhle systém najdete i u mnohem větších Volkswagenů.
Tenhle systém najdete i u mnohem větších Volkswagenů.

Co však už nenadchne, to jsou zbývající materiálu uvnitř. Dveře, palubní deska, na všem je použitý velmi tvrdý plast. Tady je zkrátka poznat, kde se ušetřilo.

Auto volá servis

Co nadšeného geeka u auta nadchne, to je tzv. DataPlug. Jde vlastně o maličké Bluetooth rozhraní, které spojuje vůz s vaším smartphonem. DataPlug připojíte ke konektoru OBD II, který se nachází pod volantem. Jde o rozhraní, které se používá pro diagnostiku automobilů. Do smartphonu si stáhnete aplikaci Volkswagen Connect, která se s DataPlugem propojí. Pak si začne hledat řídící jednotky v automobilu, těch je několik desítek, každá je zodpovědná za něco jiného.

‎We Connect Go
‎We Connect Go
Autor: Volkswagen
Cena: zdarma
  • ‎We Connect Go Screenshot
  • ‎We Connect Go Screenshot
  • ‎We Connect Go Screenshot
  • ‎We Connect Go Screenshot
We Connect Go
We Connect Go
Autor: Volkswagen AG
Cena: zdarma
  • We Connect Go Screenshot
  • We Connect Go Screenshot
  • We Connect Go Screenshot
  • We Connect Go Screenshot

Po úspěšném spojení si vyberete svůj autoservis Volkswagen. Nejen že si pak do něj jednoduše zavoláte, ale aplikace sama (pokud jí to dovolíte) hlídá, kdy je třeba navštívit servis – ať už mimořádně, nebo plánovaně. Třeba na výměnu oleje. A vy se tak o údržbu vůbec starat nemusíte. Ze servisu vám jen zavolají, aby si domluvili termín návštěvy. Jasně, je rok 2019 a nic moc nás už nepřekvapí, ale tohle je prostě dobré.

Milovníci statistiky

V aplikaci uvidíte také všechny svoje jízdy. A to hezky dopodrobna. Na mapce se vykreslí animace, kudy jste jeli, kde jste stáli v koloně, kolik kilometrů jste ujeli nebo jakou průměrnou (a maximální) rychlostí. Pokud si vyplníte i náklady na natankování, spočítá vám aplikace i to, kolik jste projeli.

Malé zařízení připojíte k vozu a spojíte se s ním přes Bluetooth.
Malé zařízení připojíte k vozu a spojíte se s ním přes Bluetooth.

Aplikace zároveň analyzuje vaši jízdu a hodnotí ji pomocí procent. Zda jedete úsporně, jestli zbytečně nebrzdíte a dokáže předvídat. Aplikace umí i odměňovat, zkrátka sbíráte bodíky a můžete si je porovnávat s kamarády. Ty bodíky. Ale třeba i analyzuje to, jestli nenecháváte motor zbytečně vytáčet.

Když to vezmu kolem a kolem, tak je aplikace opravdu dobře udělaná, poskytuje přehršel informací a především pomůže s diagnostikou problémů. Takže aplikace rovnou oznámí, když je s autem něco v nepořádku, zkrátka taková malá diagnostika. To co jste dříve museli dělat s čínským bazmekem a prapodivnou OBD aplikací, to vám teď Volkswagen umožní komfortně a oficiálně.

Nechybí CarPlay, ani Android Auto

Jak jsme již zmínili, infotainment sází na „Composition Media“, tedy nejvyšší verzi infotainmentu s navigací. Za 8″ displej a 6 reproduktorů zaplatíte 9800 Kč. Navigace do tohoto infotainmentu vyjde na dalších 12 600 Kč. My jsme měli navíc aktivní funkci pro Apple CarPlay a Android auto, za zpřístupnění zaplatíte dalších 5100 Kč. Telefon je ale třeba připojit kabelem, bezdrátový CarPlay Volkswagen k tomuto modelu zatím nenabízí.

Active Info Display s úhlopříčkou 10,3" je vždy za příplatek 8900 Kč.
Active Info Display s úhlopříčkou 10,3″ je vždy za příplatek 8900 Kč.

Benzínový litr

Co se týče pohonných jednotek, nabízí Volkswagen buď litrový benzín, nebo 1,6 TDI. My jsme měli k dispozici právě benzínovou verzi s výkonem 85 kW a šestistupňovou manuální převodovkou. Kdybychom měli hodnotit motor podle diskutujících, asi by šlo o nejhorší motor v historii motorismu. Jenže opak je pravdou.

Tříválec se ochotně vytáčí, z T-Crosse dělá velmi živé auto. Stovku s ním pokoří za 10,2 sekundy. Má jadrný zvuk, jezdí se s ním opravdu dobře. Co může u manuální převodovky někoho rozhodit, to jsou opravdu hodně dlouhé převody. A to platí i pro druhý rychlostní stupeň. V praxi tak čas od času budete muset podřadit na jedničku, pokud budete chtít z nízké rychlosti vystřelit rychle vpřed. Pokud nejste s řadicí pákou kamarádi, tak raději zvolte automat.

Diskutující pak často předvídají motoru krátkou životnost. Kdo se toho obává, může si za 7200 Kč koupit prodlouženou záruku až na 5 let nebo 150 000 km.

Cenotvorba

Základní T-Cross vyjde na 433 900 Kč. My jsme měli verzi Style za 495 900 Kč a s další výbavou, která zvýšila cena už na 571 200 Kč. Za to už můžete mít i kousek větší a dospělejšího T-Roca. Jde tak spíše o preference, jestli hledáte kompaktní auto a dokážete vytěžit jeho přednosti, nebo za své peníze budete chtít dostat více materiálu.


Volkswagen T-Cross Style 1.0 TSI 85 kW

571 200 Kč
8.7

vzhled a zpracování interiéru

7.5/10

propojitelnost s telefonem

9.5/10

technologická výbava

8.9/10

jízdní vlastnosti

8.8/10

Klady (+)

  • dostupné technologie
  • skvělé světlomety
  • vynikající podvozek
  • prostornost interiéru
  • živý motor

Zápory (–)

  • materiály v interiéru
  • vyšší cena základní verze
  • dlouhé převody
  • CarPlay jen po kabelu

Vratislav Klega

Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.
avatar
600
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Milda
Anonym
Milda

Tablet na kolečkách s motorem ze sekačky, tohle už ani není auto…

Petr
Anonym
Petr

Svezl si se alespoň jednou? Potom teprve piš.

_qam_
Uživatel
_qam_

A proč myslíš, že se jeho názor zlepší, až se tím sveze? Můj se nezměnil, já na VW group nadávám už dlouho a to je mám fakt rád, hlavně škodu… ale ty motory se poslední roky prostě nedají. Akorát přidávání „kurvítek“ a nesmyslných sekačkoidních motorů, co vibrujou víc jak stará rotačka.

skacelp
Anonym
skacelp

„Test Volkswagen T-Cross: jeho revírem jsou přeplněná města! – Kočkopes a tedy neskutečný nesmysl! A to ve všech směrech! Nebyla by tam, páni redaktoři, nějaká smysluplnější témata, jak tvrdit, že rádoby SUV a ještě k tomu s turbomotorem, navíc s přímým vstřikem patří do přeplněného města? Ševče, drž se svého kopyta!

Kuba
Anonym
Kuba

Je znát, že autor dělá pro Volkswagen :)