Test Volkswagen Polo: v čem má navrch nad Škodou Fabia?

Není to tak dávno, co jsme vám přinesli test nové Škody Fabia. V rámci koncernu Volkswagen samozřejmě nejde o ojedinělý model. Fabia má mnoho sourozenců – Audi A1, Seat Ibiza a v neposlední řadě Volkswagen Polo. A právě na tento vůz jsme se podrobně podívali.

Volkswagen Polo
Malých aut je na trhu nespočet. Jaké trumfy vytahuje Volkswagen?

Volkswagen Polo: pologolf

Když si najdete recenze Pola za poslední roky, zjistíte, že čeští novináři o něm často rádi píšou jako o „pologolfu“. Využívají tak vtipnou slovní hříčku. A vlastně to nebylo ani od věci, protože Polo vždy bylo takový zmenšený Golfík. Současná generace už ale vlastně nemusí být vůbec „na půl“.

Volkswagen Polo
Polo mezigeneračně výrazně vyrostlo.

Současná generace vozu je stejně velká, jako Golf 4. generace, který začal brázdit české silnice a kolem přelomu století. A šlo o velmi oblíbený model, který často jezdí dodnes. Kdo nikdy nejel „čtyřkovým Golfem“, ať hodí kamenem.

test Volkswagen Polo
Takhle hezky vypadá provedení R-Line.

Volkswagen Polo: sportovní duch

Fábii jsme měli ve sportovním designu Monte Carlo, také Polo hraje na notu designu. Provedení, které vidíte na fotografiích je v R-Line, konkrétně R-Line Highline. Líbí se vám více Fabia nebo Polo? To je na vás.

R-Line neznamená jen designové prvky v exteriéru, ale třeba také speciální potahy sedadel. Ta mají dobré boční vedení, což vybízí k řezání zatáček.

Více motorů

V čem Polo převyšuje Fabii, to je nabídka motorizací. Zatímco Fabia sází jen na benzínové litrové tříválce, v případě Pola máte mnohem větší rozlet. Sáhnout můžete i po naftovém motoru 1.6 TDI s výkonem 70 kW, ale jen pětistupňovou manuální převodovkou.

Manuál nebo automat? Volkswagen nabízí oboje. My jsme měli sedmistupňový automat.

Kdo rád jezdí rychle, ten bude nadšený z provedení GTI, které nabízí motor 2.0 TSI s výkonem rovných 200 koní. Brzy snad bude možné sáhnout i po provedení TGI, tedy spalující zemní plyn CNG.
Naše provedení se drželo více při zemi. Měli jsme verzi 1.0 TSI s výkonem 85 kW a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Tato motorizace nejspíš bude patřit mezi ty nejvíce prodávané.

Pneumatiky o rozměru 215/45 R17 udrží lehké auto bezpečně na silnici. Pokud preferujete více komfortní jízdu, sáhněte po 16″ kolech.

Volkswagen Polo: větší, než čekáte

Jak jsme zmínili, velikost Pola narostla, ve srovnání s Fabií je delší o 6 cm, rozvor je pak větší dokonce o 8 cm. Je tedy jasné, že v interiéru Pola je výrazně více místa. Platí to do všech směrů – na délku, na šířku, Polo působí uvnitř jako mnohem větší auto. Překvapivě má ale Fabia větší zavazadelník. Pokud jste většího vzrůstu a nepotřebujete převážet velké náklady, s Polem budete výrazně spokojenější.

Volkswagen Polo
Koncern interiéry umí, Polo je důkazem.

Volkswagen Polo: interiér

V interiéru si Polo s Fabií nemá co vyčítat. Oba sází na kvalitní zpracování, příkladnou ergonomii, tu a tam se ovšem objeví tvrdé plasty. Zkušenost ale říká, že ani po letech provozu vrzat nebudou. Palubní desce dominuje velký 8“ dotykový displej, na kterém běží infotainment Discovery Media.

Volkswagen Polo
Displej neslouží jen pro navigaci a ovládání multimédií, ale také pro nastavování vozu.

Ten obsahuje navigaci, Car-Net, přehrávač médií, rádio a samozřejmě propriety pro ovládání vozu. Jak to všechno funguje, to si můžete prohlédnout na samostatném videu, které jsme pro vás připravili.

Co stojí ještě za zmínku, to je příjem digitálního rádia DAB. Polo bylo vybaveno kvalitními reproduktory, takže rozdíl mezi analogovým vysíláním FB a digitálním tunerem byl velmi zřetelný. Pokud máte dostatečně kvalitní poslechovou aparaturu, poslechněte si rozdíl sami.

Další věc, kterou Polo nabízí a kterou u Fabie mít nemůžete, to je Active Info Display. Tedy velký displej v místě, kde jsou standardně budíky. Displej je skvěle čitelný a vysoce konfigurovatelný, takže si můžete nechat zobrazit takové prostředí, které vám nejvíce vyhovuje. Možná to vypadá jako nesmysl, ale návrat ke klasickým budíkům vám pak přijde jako přechod z dotykového telefonu na tlačítkový. Je to příjemné a návykové.

Ať žijí displeje! Co všechno umí, to najdete ve videu nahoře.

Volkswagen Polo: technologie pro bezpečnost

Dnes už se stírají rozdíly, mezi malými (dříve levnými) auty a vozy střední či vyšší střední třídy. I Polo si tak můžete vybavit armádou asistentů. Velké množství je jich v základu, jako třeba automatické brzdění, pokud to zašlápne auto před vámi, ale třeba také rozpoznání chodce a zastavení před ním.

LED světlomety jsou skvělé, za nás jde o jeden z nejdůležitějších prvků bezpečnosti. Halogeny si už opravdu nekupujte.

Určitě doporučujeme příplatek 7300 Kč za adaptivní tempomat, který funguje až do rychlosti 210 km/h a drží stálý odstup od vozu před vámi. Radar je nastavený velmi dobře a za celou dobu testování se nezachoval nepředvídatelně. Pracuje rychle, správně, obzvláště v kombinaci s automatickou převodovkou jde o velmi komfortní řešení, protože Polo umí úplně zastavit a případně se také rozjet v koloně.

Polo v konektivitě neztrácí. Nabízí 2 USB porty, s plnou podporou Apple CarPlay a Android Auto, využít můžete i bezdrátové nabíjení.

Současná generace adaptivního tempomatu také není tak přehnaně opatrná, jako tomu bylo u prvních generací tohoto pomocníka. Pokud si nastavíte nejkratší vzdálenost odstupu, bude se auto držet těsně vozu před vámi a nestane se vám, že by vás někdo předjel zprava a zařadil se, protože jste měli velkou mezeru (a stávalo se to).

Bezpečnosti pomáhá třeba i to, že navigace je on-line, takže vás upozorní na problém na silnici. Waze si spustíte na displeji ze svého smartphonu.

Naše provedení mělo LED statické světlomety, za které Volkswagen žádá 23 100 Kč, rozdíl ve svícení oproti halogenům je ovšem razantní. Pokud často jezdíte v noci, určitě do LED světlometů investujte. Vytváří světlo jako ve dne. Překvapilo nás, že Polo nemá asistenta pro dálkové světlomety. Dálková světla tak musíte aktivovat páčkou „postaru“.

Polo nechává prostor hlavně pro cestující. Kufr nabízí 351 litrů. Pokud ale sklopíte zadní sedadla, můžete počítat s prostorem 1125 litrů.

Volkswagen Polo: jak jezdí

Rozdíl mezi podvozkem Pola a Fabie je minimálně a při běžné jízdě tak nepostřehnutelný. Jízdní vlastnosti jsou velmi jisté, pokud to s rychlostí přeženete, přechází Polo do nedotáčivosti, se kterou si ale hravě poradí stabilizace. Pokud jste vyznavači vyloženě měkké jízdy s důrazem na komfort, sáhněte raději po 16“ kolech, budete nadšeni. Ani 17″ kola ovšem nejsou nepohodlná a popravdě vypadají dobře.

Polo dělá vše proto, aby se líbilo. Co na něj říkáte vy?

Motor s výkonem 85 kW působí velmi živě. Může za to samozřejmě i dvouspojková převodovka, která sází rychlosti bleskově a nedělá prodlevy. Kdykoliv přidáte plyn, auto vyrazí vpřed. Zrychlení na 100 km/h zvládne auto papírově za 9,5 sekundy, při našem měření jsme dosáhli o trochu horší hodnoty, nic to ale nemění na tom, že Polo je velmi živé a ve městě rozhodně nebudete brzdou.

Slabé stránky?

Polo je velmi odladěné auto, které nemá v rámci třídy žádné slabiny. Má unikátní nabídku motorů, které u konkurence nenajdete, můžete si do něj pořídit ty nejmodernější technologie a asistenty. Nabízí nečekaně velký vnitřní prostor, vynikající podvozek. Jediná nevýhoda se ukáže v okamžiku, kdy otevřete ceník Pola.

Polo nebo Fabia? Které auto byste vybrali?

Základní verzi pořídíte za 353 900 Kč, což není tak špatné, ale jakmile chcete mít Polo v hezké výbavě, tak se cena vyhoupne i přes půl milionu korun. Při nákupu Fabie nějaké peníze nejspíš ušetříte, ale také získáte auto s menším vnitřním prostorem. Ale zase větším kufrem. Volba to nebude lehká.

Volkswagen Polo

8.8

Vzhled a zpracování interiéru

8.9/10

PROPOJITELNOST S TELEFONEM

8.5/10

TECHNOLOGICKÁ VÝBAVA

9.1/10

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

8.6/10

Klady (+)

  • kvalita zpracování
  • široká nabídka motorů
  • jízdní vlastnosti
  • dostupné technologie
  • vnitřní prostor

Zápory (–)

  • vysoké ceny příplatků
  • menší zavazadelník

Vratislav Klega

Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.

21 komentářů

  1. bob (neregistrovaný)

    co to sem tahate? a jeste navic dve nejvetsi sr*ac*ky co se daj vyfasovat

  2. lukass71

    V Britanii s silenymi cenami pojisteni mozna, v CR si tohle za 360tis muze poridit jen magor, to same plati pro zminenou fabii.

    • Přesně. Zvlášt když známý si koupil Megane IV za 320 tisic (po slevách) v nejvyšší výbavě Intens. A taky vypisuji, že 356 tisic za malé auto v základu není tak špatná cena? :-)

  3. Jana Vostrá (neregistrovaný)

    No to je peněz, to není normální.

  4. machy (neregistrovaný)

    Autor zapoměl napsat,že Polo a i Ibiza stojí na nové podvozkové platformě,kterou Fabia dostane asi za 2 roky.
    Taktéž jsou rozdílné motory 81 vs. 85 kW. Takže porovnání není spravedlivé.

  5. Wasted (neregistrovaný)

    lukass71: měl jsem 3 Fábii 1.2Tsi 81kW Style výbava + multimédia plus + paket style plus, roční ojetina stála 305tis, to auto mělo i dešťový senzor, vyhřívané sedačky, automatické světla, bezklíčkové startování a zamykání, dotyková obrazovka prostě vše co mají drahá auta, podvozek se povedl a 500km z Rakouska jsem slupl na tempomatu jak malinu, nevidím důvod proč bych měl být magor??? :) Teď mám 7 Golfa za 600tis s motorem 1.4Tsi 110kW a oproti Fábce bych teda měl výhrady hlavně v podvozku, kde volant funguje jak 40 letá Karosa a člověk nemůže na dálnici trefit střed (Fábie pěkně držela stopu a řezat zatáčky s ní byla radost, řízení bylo teda hodně přesné), Front asistent funguje jaksi prapodivně(u Fábie už člověk věděl co od toho čekat), a automatická světla jsou blbě nastavená, člověk zajede za barák do stínu a blikám jak idiot, vyp a zap rovněž u Fábie to bylo vymakanější, zase Golf má no o trochu větší kufr, lepší výkon a o trochu více prostoru ale hlavně jsem za něj vysolil o 300tis takže moc nadšenej nejsem. Tohle Polo bych řekl že se celkem povedlo, od Fábie se moc neliší akorát Fábie nemá digi infotaiment jinak min. rozdíly.

    • zipiik (neregistrovaný)

      Pokud porovnáváš bazarová auta, záleží na tom, co už si zažila a jak se k nim majitel choval.

      • Wasted (neregistrovaný)

        Roční ojetina, 3 Fábka měla 9tis km což není nic a Golf měl 4tis km, ten měl 4 měsíce ale asi mě čekají na jaře reklamace, uvidím jestli to nedělají zimní kola, přezuju na letňáky a pak se uvidí.

    • lukass71

      Tak tohle me prekvapuje jeste vic. Koupis ojetinu za 300tis a skoncis s Fabii, pritom stacilo jit jen o par let niz a koupit si, jak sam pises, drahe auto se vsim moznym vybavenim.
      Jak rikam, v Britanii, kde tyhle auta maji absolutne nejnizsi pojistku to smysl dava (i tak je to ale raketa mimochodem), ale kupovat tohle v CR mi proste hlava nebere, snad jedine pokud ti fakt extremne zalezi na kazde desetine litru u spotrebe (ale i tam na tom jsou vetsi luxusnejsi auta z 2013+ velmi dobre)

      • Wasted (neregistrovaný)

        To jsi špatně pochopil, já měl nejdřív 3 Fabii a pak Golfa, čekal jsem že Golf bude ještě lepší, bohužel jsem se zklamal.

      • lukass71

        No Golfa za 600tis jsem radsi ani nekomentoval

  6. ROX (neregistrovaný)

    DAB zní rozhodně lépe. Ale škoda malému výběru stanic. Snad někdy letos by měl začít být povinný, tak snad se to zlepší. Polo nejspíš ještě nemá bezdrátový mirrorlink? Jinak Polo rozhodně lepší ale taky úměrně dražší. Ale to je vidět na každém novém ceníku, zdražuje vše.

    • htcjirka

      DAB zni lepe, jen pokud ma adekvatni datovy tok a to spousta stanic nema a zvuk je jak z plechovky. Kvalitni zvuk maji jen nektere stanice CRo, ne vsechny bohuzel.. A soukromnici budou tragedie, protoze cena se odviji od datoveho toku a tam se hodla setrit a setri..

  7. Milda (neregistrovaný)

    No jo, velký to sice jako Golf mk4 být může, ale kvalita už je dávno fuč. Zmíněný čtvrtý Golf byl poslední ještě kvalitně vyrobený, tohle už jsou jen oplastované tablety na kolečkách, kterých je lepší se po 100k zbavit.

  8. Nejvíc mě pobavilo toto: „Základní verzi pořídíte za 353 900 Kč, což není tak špatné“

    To je HODNE špatné.

    • Wasted (neregistrovaný)

      Tak VW v základu dává to co si musíte u Renaultu nebo třeba Dácii připlatit, trochu by to chtělo porovnat výbavu a to se nebavím o bezpečnosti, podvozku plus celkově jízdních vlastnostech.

      • Ne, v Polu za 350 tisic opravdu v zakladu neni to, co mate jinde v nejvyssi vybave.

        O bezpecnosti snad nema smysl ani mluvit (male pidi auto vs auto nizsi stredni tridy)

    • lololol (neregistrovaný)

      Co je spatne na tom, ze si za 9-12 mesacny priemerny plat kupis nove zakladne auto?

      • Treba to, ze jinde často dostaneš za stejné peníze auto o třídu větší, v nesrovnatelně větší výbavě? :-)

      • Wasted (neregistrovaný)

        niky79: Jaký třeba? Nějakou ojetinu za 200tis do které za 3 roky vrazím dalších 100tis za opravy+ ještě riskuju to že to bude na 80% přetočený? :) Jinak bezpečnost Pola je hodně vysoká, to samé platí o 3 Fábii a Golfu, stačí se mrknout na tuhost karoserie, nárazové zony a na crash testy ADAC.

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *




Sahifa tracking pixel