Domů » Recenze » Test Audi A3 Limuzína (2020): kompaktní luxus

Test Audi A3 Limuzína (2020): kompaktní luxus

V automobilovém světě platí úměry. Čím větší auto, tím dražší. Čím větší, tím luxusnější. Čím větší, tím komfortnější. Ale co když někdo něco takového nepotřebuje? Co když chce auto, které je kompaktní, ale přitom nabízí luxus a komfort aut, která jsou ne jen o třídu, ale dokonce o dvě třídy výše. Takových aut byste napočítali na prstech jedné ruky. Jedním z nich je Audi A3 Limuzína.

Provedení limuzína znamená klasickou stavbu karoserie. Tedy i pořádný kufr vzadu. Verze limuzína je o 15 cm delší než hatchback.
Provedení limuzína znamená klasickou stavbu karoserie. Tedy i pořádný kufr vzadu. Verze limuzína je o 15 cm delší než hatchback.

Opravdová limuzína

V minulém desetiletí přišel Renault s modelem Fluence a sloganem „Opravdová limuzína“. Na dlouhé roky slovo limuzína naprosto deklasoval. Protože šlo o levné auto s naroubovaným kufrem. Audi A3 Limuzína je ale skutečně tím, co od významu slova Limuzína čekáte. Je dostatečně velké (oproti hatchbacku je delší o 15,2 cm!), pohodlné a reprezentativní.

Kdo nezná přesně modely Audi, mohl by hádat, že se jedná o A4, případně i A6.
Kdo nezná přesně modely Audi, mohl by hádat, že se jedná o A4, případně i A6.

Jde o skutečné tříprostorové auto postavené na platformě MQB Evo. Tato platforma vznikla v loňském roce, využívá ji třeba také SEAT Leon, Škoda Octavia nebo Volkswagen Golf 8. generace. Audi A3 Limuzína je ale jediným autem, které na této platformě staví právě limuzínu.

425 litrů není zase tak málo. Ale je třeba počítat s tím, že nakládací otvor není moc velký.
425 litrů není zase tak málo. Ale je třeba počítat s tím, že nakládací otvor není moc velký.

Tradiční stavba

Stejně jako Patrik jsem se svezl v hatchbacku (Audi jej nazývá Sportback), ale provedení Limuzína mě nadchlo mnohem více. Větší zadní převis zajistil lepší rozložení hmotnosti. Na předních kolech není tolik váhy, což se projevuje jak v lepších jízdních vlastnostech, tak komfortu. Zadní kola jsou zkrátka více zapojená. Zároveň je zadní náprava technicky propracovaná. Audi nešetří vlečnými rameny, ale používá sofistikované čtyřprvkové závěsy.

Na předních kolech není u dlouhé limuzíny tolik hmotnosti. To se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech.
Na předních kolech není u dlouhé limuzíny tolik hmotnosti. To se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech.

I když testovaná verze byla vybavena sportovním S line podvozkem, auto zůstalo neuvěřitelně komfortní. Ani o třídu větší Audi A4 předchozí generace se komfortem A3 nevyrovná.

Tlačítkem "drive select" můžete ještě výrazně ovlivňovat charakteristiku auta.
Tlačítkem „drive select“ můžete ještě výrazně ovlivňovat charakteristiku auta.

Zároveň auto zůstává agilní a ani v ostrých zatáčkách nemusíte zpomalovat. Jízdní vlastnosti platformy MQB Evo jsem chválil už v testu Golfa, tady jsou ale posunuty ještě na novou úroveň.

Lepší rozložení hmotnosti, nízké těžiště, nová platforma MQB evo a hojné použití vysokopevnostní oceli (a tím žádné kroucení karoserie) se podepisují na bezkonkurenčních jízdních vlastnostech.
Lepší rozložení hmotnosti, nízké těžiště, nová platforma MQB evo a hojné použití vysokopevnostní oceli (a tím žádné kroucení karoserie) se podepisují na bezkonkurenčních jízdních vlastnostech.

2.0 TDI

Naftové motory jsou v novinářských vozech na ústupu. Dnes se tlačí především hybridní benzinové či elektrické motory. Motor 2.0 TDI s výkonem 110 kW dnes můžeme označit už jako tradiční. Jeho aktuální verze nabízí 360 N.m točivého momentu, což z něj dělá pocitově nabušený stroj. A vlastně ne jen pocitově. Vždyť na 100 km/h zrychlí za 8,4 sekundy.

Volič automatu se u nových vozů koncernu Volkswagen proměnil v maličký přepínač. Dvouspojková převodovka si se silným naftovým motorem skvěle rozumí.
Volič automatu se u nových vozů koncernu Volkswagen proměnil v maličký přepínač. Dvouspojková převodovka si se silným naftovým motorem skvěle rozumí.

Dlouhodobá spotřeba vozu je přitom 5,6 litrů nafty na 100 km. A to s vozem obvykle jezdí novináři s těžkou nohou.

Dlouhodobá spotřeba ukazuje 5,6 litrů. Dostat se pod 5 by nedalo takovou práci.
Dlouhodobá spotřeba ukazuje 5,6 litrů. Dostat se pod 5 by nedalo takovou práci.

Po nastartování motoru nebudete mít pochyby o tom, že pod kapotou máte naftovou jednotku. V mrazivých ránech je hlučný. Ale po zahřání už vědět nebudete.

Jediné, co mi v chladných dnech chybělo: volant není vyhřívaný.
Jediné, co mi v chladných dnech chybělo: volant není vyhřívaný.

Sedíme uvnitř

Největší trumf Audi A3 najdete po usednutí za volant. Audi má dlouhodobě skvěle zpracované interiéry, kvalitní materiály a nádherný design. A A3 to jen podtrhává. Tady nemáte pocit, že by se při návrhu někdo snažil ušetřit. Interiér je laděný do modré barvy, nechybí ambientní osvětlení. Takhle si představuji prémiový interiér.

Interiér patří mezi trumfy Audi. Žádná jiná značka koncernu nepoužívá takto kvalitní materiály.
Interiér patří mezi trumfy Audi. Žádná jiná značka koncernu nepoužívá takto kvalitní materiály.

Přístrojovku tradičně tvoří Audi virtual cockpit, tedy velký displej o úhlopříčce 12,3″ s velmi širokými možnostmi konfigurace. Pro zobrazení infotainmentu je určen displej s vysokým leskem a vysokým kontrastem. Displej s úhlopříčkou 10,1″ je dobře čitelný, reaguje bezprostředně, ale jak to tak bývá, zůstávají na něm otisky prstů. Hadřík na čištění bude muset být součástí výbavy vozu.

Všimněte si dvou USB portů. Jeden je klasický, druhý je typu USB-C. Takže nemusíte řešit žádné redukce.
Všimněte si dvou USB portů. Jeden je klasický, druhý je typu USB-C. Takže nemusíte řešit žádné redukce.

Funkčně samozřejmě nechybí vůbec nic. Infotainment je trvale připojený k internetu, takže k vozu máte kdykoliv vzdálený přístup a už nemusíte řešit žádná data. Navigace je také on-line, takže vyhledávání není ničím omezeno. Jen je škoda, že Apple CarPlay a Android Auto fungují jen po kabelu. Bezdrátové připojení by bylo komfortnější.

Plná technologická výbava s armádou asistentů dnes nepřekvapí. Co rozhodně ano, to je podpora NFC odemykání a startování vozu. V konfigurátoru hledejte položku Audi Connect key (příplatek 3000 Kč). Podporovaným telefonem pak můžete auto odemknout, zamknout a také nastartovat.

Vyjmenovávat dostupné technologie pro jízdu by bylo zbytečné. Audi A3 nabízí úplně vše, nabízí prakticky veškeré asistenty. Za příplatek můžete mít i světlomety LED Matrix.
Vyjmenovávat dostupné technologie pro jízdu by bylo zbytečné. Audi A3 nabízí úplně vše, nabízí prakticky veškeré asistenty. Za příplatek můžete mít i světlomety LED Matrix.

Stojí za to?

Na Audi A3 Limuzíně se jen velmi obtížně hledají slabiny. Po všech stránkách je to neuvěřitelně odladěné auto. Ale to má samozřejmě svou cenu. Základní verze startuje na částce 652 900 Kč. S lepší výbavou a naftovým motorem se pak blíží částce 1 milion korun. S touto náloží komfortní a technologické výbavy pak vyjde na 1 300 000 Kč a to samozřejmě není málo. Jistě namítnete, za tyto peníze můžete mít Volkswagen Passat nebo Škodu Superb, tedy auta prodávaná na českém trhu po tisících. A máte pravdu. Na druhou stranu ani Passat, ani Superb nejsou v interiéru ani zdaleka tak luxusní. Obzvláště po rychlém přesednutí do Volkswagenu nebo Škodovky okamžitě pochopíte, kde jsou peníze v Audi ukryté. Stejně tak v jízdním komfortu a jízdních vlastnostech se Škodovka a Volkswagen nemůžou s Audi rovnat.

Pochvalu si Audi zaslouží za skvělou ergonomii. Pro ovládání hlasitosti i klimatizace slouží kvalitní tlačítka. Žádné dotykové plošky.
Pochvalu si Audi zaslouží za skvělou ergonomii. Pro ovládání hlasitosti i klimatizace slouží kvalitní tlačítka. Žádné dotykové plošky.

Vozy vrací úder v okamžiku, kdy nejezdíte ve dvou, ale budete chtít vozit dospělé osoby i na zadních sedadlech. Tady Audi prostorem ztrácí. Zavazadlový prostor Audi nabídne 425 litrů, což není málo, ale Passat i Superb jsou na tom mnohem lépe.

Model Audi A3 Limuzína 35 TDI
Základní cena 652 900 Kč
Cena testované výbavy 1 301 100 Kč
Stupeň výbavy S line
Výkon 110 kW / 150 koní
Zdvihový objem 1968 ccm
Palivo nafta
Počet válců 4
Pohon přední náprava
Převodovka automatická
Akcelerace 0-100 km/h (s) 8,4
Maximální rychlost (km/h) 232
Spotřeba paliva na 100 km 3,9 l (kombinovaná)
Délka 4495 mm
Šířka 1816 mm
Výška 1425 mm
Rozvor nápravy 2636 mm
Hmotnost 1490 kg
Objem palivové nádrže 50 litrů

Audi A3 Limuzína 35 TDI

1 301 100 Kč
9.2

VZHLED A ZPRACOVÁNÍ INTERIÉRU

9.6/10

PROPOJITELNOST S TELEFONEM

8.5/10

TECHNOLOGICKÁ VÝBAVA

9.0/10

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

9.8/10

Klady (+)

  • interiér
  • jízdní vlastnosti
  • prostor vpředu
  • objem zavazadelníku
  • spotřeba a zátah motoru
  • hi-tech technologie
  • dostupný operativní leasing

Zápory (–)

  • místo na zadních sedadlech
  • menší užitná hodnota kufru
  • zvuk motoru při mrazech
  • volant není vyhřívaný
  • cena umí vyskočit velmi vysoko
  • zatím chybí quattro

Vratislav Klega

Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.

21 komentářů

  1. Audi dělá hrozně hezký auta. Jen škoda, že normální smrtelník si je nemůže dovolit.

    • Tak jazdene zase tak drahe nie su, len si clovek musi pockat :)

    • I ten nenormální smrtelník to vezme na leasing a jen splácí 😅 Sám znám takové, co hezky vydělávají, užívají si výdělků, ale kdyby jim vypadl příjem, tak jim z toho luxusu moc nezbude 🙄

  2. Tohle je dle meho jedno z nejhezcich aut posledni doby, bohuzel ho trosku zabiji cena.
    V levnejsi „holote“ uz tak pekne neni.

  3. „Všimněte si dvou USB portů“ Do očí bijící na ostro uřízlé plasty a škvíry křivý jak na Tesle. Zabývejte se radši mobily a jinou spotřební technikou a do aut radši nefušujte. Tenhle hnus by si japonské automobilky nedovolili. Navíc to je obyčejný sedan, karoserii limuzíny má v techničáku MB S-class , Audi A8, Honda Legend nebo Lexus LS500.

    • Mr. Manual – bez technicaku ani nevím co je to za značku :D :D. V tomhle jsem neseděl a z fotek asi těžko usuzovat nerovnosti, ale pochybuji o tom.

  4. Ten interier je peknej humus. Fakt radoby lamborghini, ale ve finale vlastne vypada jako levna hyundai. Skoda, ze se Audi tak strasne zhorsila, pritom to byvala spicka v tomhle.

    • A3 je taková základní řada, tam nikdy vnitřek nebyl priorita a ani žádná hitparáda.

      • Zakladni rada sice ano, ale od Audi. Predesle generace mely neco do sebe a i kdyz samozrejme nizsi trida, tak presto byly interiery velmi povedene, dobre zpracovane z kvalitnich materialu a s designem, ktery vypada elegantne a na nic si nehraje. To uz je vsechno pryc bohuzel.

    • To je celkem překvapení, když je Lambo dcera Audi, že :D Tohle už je taková VW koncern klasika posledních let. Proti koncernu jsem nikdy nic neměl, ale to, co poslední roky produkujou je fakt děs. Auta všechny vypadaj stejně, ať už je to Audi, VW, Škoda nebo Seat. Motory plus mínus taky to samý, nuda v Brně. Interiér příšernej a korunuje to nekvalitní infotainment a zoufalý rozložení prvků.

      • „To je celkem překvapení, když je Lambo dcera Audi, že :D“

        Tak o to vic prekvapujici je, ze to pusobi stejne lacine, jako kdyz tenhle styl zkousi koncerny z Vychodu. Ja Audi mel fakt rad, ale prijde mi ze poslednich par let ta znacka celkove proste kraci dost mimo:/

      • Je to subjektivne. Ja medzi tymi modelmi vidim teda rozdielov dost, aj ked posledne modely Audi sa mi v kontexte doby pacia menej, nez minula generacia. Interiery ma koncern imho spickove, aj ked aktualna generacia Mercedesu/BMW sa mi paci trochu viac. Oproti korejcom/japoncom/Fordom/Oplom ale koncernove interiery posobia rozhodne lepsie.

      • JanK: Hele co jsem se dival i na recenze, tak to neni jen ‚vzhled‘ samotny, ale i zpracovani samotne a kvalita materialu (vc. plastu) pouzity uvnitr. Je mozne ze setrit zacinaji vsichni, ale prijde mi ze tohle proste Audi zvladala mnohem lepe pred 5-10ti lety.
        Samozrejme ale nejvic do oci bijici je prave ten „design“.

      • „Oproti korejcom/japoncom/Fordom/Oplom ale koncernove interiery posobia rozhodne lepsie.“ – No jak co a jak proti čemu. Zrovna interiéry posledních Opelů (Insignia a Astra) se řadí k tomu nejlepšímu, co může být. Dobré zpracování, skvělá ergonomie, schvála, kam se podíváš. Poslední generace koncernu, zejména VW a Škoda, to je vyloženě odpad. Nekvalitní zpracování, katastrofální ergonomie. A ta je špatná i u tohoto Audi. Takže ono skutečně záleží. Když vezmu, že Audi má být konkurence pro BMW nebo Mercedes, tak tomu by se jedeš až zasmál. Na ty to nemá ani náhodou.

      • lukass71: Tie recenzie som popravde neprechadzal, kedze nie som uplne cialovka pre nove Audi (rozumne vybavena fungl nova A4 je „malinko“ mimo budget :-D ). Ale toto zial nie je nic nezvycajne a to setrenie dnes robi vacsina vyrobcov. Uz pri E90 sa riesilo, ze to nema interier na urovni E46, takze … zial.
        Interier v tejto A3 a ani v A4 mne osobne nevadi, skor mam problem s exterierom ktory mi pride na Audi trochu kolotocarsky a BMW sa mi v tejto generacii pozdava viac.

        Menty: ono je zase otazne, ako na tom tie Insignie budu po par stovkach tisicov km. Ja som bol vzdy skor na koncernove interiery ktore mi pripadali lepsie, uhladenejsie a upratanejsie nez u konkurencie. Tym nemyslim BMW/Mercedes, ale skor korejcov, Ford, Hondu atd atd s vynimkou mozno poslednych Mazd. Co sa mi uz extra nepozdava je interier posledneho Golfu. V opli som popravde nikdy nesedel, interier v Insignii ale vyzera akceptovatelne a aspon na pohlad by som ho zaradil k tym lepsim. Ale to co vidim v Passate/Superbe sa mi pozdava viac s tym, ze kvalitu zhodnotit neviem.

        Inak si ale nemyslim, ze by Audi vyznamne zaostavalo za BMW/Mercedesom. Podla mna je to zase len model od modelu, generacia od generacie. Tie auta su stale na vysokej urovni.

  5. Nevím Nevím...

    Pro mě je tahle A3 nejen ztělesněním pomyslného segmentu „stylovka“, ale i jeho reprezentativním příkladem. Líbí se mi i jakožto dostupný rozmar. Protože i když by nikdy nebyla volbou čistě jen rozumu, je jednou z těch možností, která z rozumného hlediska, spíš než lítost nebo rozpačitost, bude vyvolávat maximálně rozpolcenost, která by ale u nejednoho, kdo by byl jejím majitelem, vzala za své. Aneb, když ne vždy platí, že se jako nerozvážná koupě jeví ta, není čistě jen volbou rozumu – ač je tady možná na místě říci, že ohledně vkusu, oslovuje z trochu jiného ranku než třeba Alfa Romeo – probůh, vždyť jde stále o Audi:))
    Jakoby na prvoplánovosti bylo někdy spíše matoucí to, že skrze ní, člověk někdy neprohlédne, jak jí opravdu dokáže být osloven.
    Myslím si, že zjištění, za jakého druhu, nebo spíše charakteru auta, se člověk cítí nejlépe, nejde nabýt tak snadno.
    Otázkou i je, jak moc je tohle „Minicoper z Ingolstadtu“.
    Jsem zvědav na novou generaci TT.
    Tahle A3 ukazuje, jak vlastně dokáže být velký prostor mezi, pragmatiky oslovujícím převozním vehyklem a adrenalin vyvolávajícím sportovně laděným autem, kdy z tohoto pohledu, je tohle, pro mnohé i třeba strohé Audi, svébytnou kategorií pod hlavičkou „srdcových záležitostí“. Že by šlo úplně o řidičské auto? To asi ne, ale že by v něm nešlo o to, jež oslovuje ty, co by v autě nenacházely možnost místa, prostoru pro sebe, u něhož mají rádi, když se mohou ocitnout ve svém světě, ne úplně kde čím rušeni, to si opravdu nemyslím.
    Na tomhle autě je zvláštní, jak vůbec může být srdcovou záležitostí výsledek jisté komformity – nelze popřít, že vychází z toho, co v konečnosti u sebe popírá.
    Je to auto, které oslovuje ty co mají rádi jizdu, nebo není…
    Nemyslím si že je svým zařazením nejednoznačné jen proto, že je dobře trefené.
    Někdy než uchopit koncept, ve smyslu přenesení myšlenky do reálu, je těžší jeho zasazení, ať už třeba mimoděkem.
    A zrovna u tohoto auta, se mi jako zápůjčka před jeho případnou koupí, jeví jako nezbytná.
    Ale jinak krása:)

  6. No nevím, nevím. Raději bych ten Passat nebo A6 v holobytu, pokud bych chtěl za auto utratit 1,3 m. Na druhé straně pro někoho kdo jezdí hodně po městě a chce se odlišit to může být zajímavá volba. Škoda jen, toho čudlíku jako voliče automatické převodovky. Člověk si nemá kam odložit svou pravou ruku.

  7. Exteriér nové A3 je velmi povedený (především s-line verze) , ale pořád nemohu přijít na chuť designu interiéru. Sám vlastním minulou generaci 2019, a právě design a funkčnost interiéru mi absolutně vyhovuje (mmi joystick, zajížděcí panel obrazovky, volička automatu, panel klimatizace aj.). Ale pravda, v nové A3 jsem ještě neseděl, takže hodnotím jen z fotek…

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).