Automobilka Tesla má ve své nabídce jak klasické sedany, tak i čím dál oblíbenější SUV. Včera však Elon Musk představil nový produkt – pick-up. Podle spoluzakladatele automobilky Tesla se v odvětví užitkových vozů za posledních 100 let nic nezměnilo a všechny pick-upy vypadají stejně. A proto přichází Tesla Cybertruck.
Industriální design, podtržený chladnou šedou ocelí, skrývá nejnovější technologie, které Tesla v současné době používá, dostane se tedy i na autopilota a všechny ostatní funkce, na které jsme od amerického výrobce zvyklí. Automobil nemá v žádném případě trpět nedostatkem výkonu, utáhnout má náklad o váze až 6,3 tuny a nákladní prostor pojme 2,8 čtverečního metru nákladu. Dojezd má být v nejvyšší verzi až 800 kilometrů. Zda Tesla použila jiný typ baterie či zvýšila kapacitu stávajících, které používá u modelů S, 3 a X není jasné. Ani jeden z těchto modelů, které dnes můžete potkat na silnici, však takový dojezd nemá.
Na trh přijdou celkem 3 verze vozidla na adaptivním vzduchovém podvozku, první a nejlevnější nabídne pohon zadních kol a dojezd 400 km s cenou 39 900 dolarů (920 000 Kč). Dražší model nabídne pohon všech 4 kol a dva elektromotory s cenou 49 900 dolarů (1 150 000 Kč), nejdražší varianta pak nabídne 3 elektromotory, zrychlení z 0 na 96 km/h za 2,9 vteřiny a slibovaný dojezd 800 kilometrů s cenou 69 900 dolarů (1 400 000 Kč).
U elektromobilů tyto parametry až tak nepřekvapí, novinka však nabídne unikátní materiály. Cybertruck je vyroben ze za studena lisované oceli, která by měla odolat škrábancům i úderům kladiva, okénka by pak měla nabídnout ochranu podobnou neprůstřelným sklům. Tesla prý testovala pevnost například kuchyňskými dřezy, které zkoušela okny prohodit, údajně bez jakéhokoliv poškození. Během demonstrace při živém přenosu se však podařilo rozbít obě okna malým předmětem.
Cybertruck má být i oficiálním automobilem Marsu, kterého chce Musk dosáhnout již v roce 2022. Automobilka očekává, že konstrukce a použité materiály vydrží i nehostinné podmínky rudé planety. Zájemci o pick-up musí nyní složit zálohu pouhých 100 dolarů (2000 Kč), přičemž první dvě varianty se mají na trh dostat na konci roku 2021, nejvyšší varianta s nejvyšším výkonem a dojezdem pak přijde o rok později.
Pěkně hnusný auto a to po 5ti letech najede polovinu km. Jsem zvědavý, co s těmi auty, které budou mít baterky v háji budou majitelé dělat.
Jardo, máš nějaký zdroj, odkud čerpáš informaci, že to auto po pěti letech najede polovinu kilometrů? Díky.
přece z Alie objednají nové…
Hej, otrasny hranaty dizajn. Ako chapem ze kazdy jeden model chcu mat unikatny a typicky prave pre teslu ak sa pozries na siluetu, hned vies ze ide o teslu ale toto je vazne otras
Jardo. Nevím, kde bereš, že po 5ti letech to najede polovinu. Tesla dává 7 let záruku na baterie, že budou mít stejný výkon, jako při koupi vozu.
Výkon myšleno výkon nebo kapacitu?
Design je strohý a nejde říct, že jde o pěkné auto. Ale když máme na cestách Multiply, PT Cruisery, Juky, Cuby a podobná díla, pak nevidím problém v designu Cybertrucku. Zjevně funkce dostala přednost před formou.
Otrasny dizajn a aj prakticky onicom ked sa strop rapidne znizuje pre pasazierov na zadnych sedadlach