Domů » Bleskovky » Tesla Roadster druhé generace zvládne stovku za 1,1 sekundy, do prodeje se dostane příští rok

Tesla Roadster druhé generace zvládne stovku za 1,1 sekundy, do prodeje se dostane příští rok

Elektromobily jsou považovány za hudbu budoucnosti. Když dojde na zrychlení, nemají klasické spalovací motory žádnou šanci. Už základní Tesla Roadster 2022 bude poměrně svižný automobil se zrychlením z 0 na 100 km/h za 1,9 sekundy, nicméně to Elonu Muskovi nestačilo. Povolal si proto na pomoc inženýry ze své další společnosti SpaceX, aby trochu „vyšperkovala“ chystanou druhou generaci Tesly Roadster 2022.

tesla roadster 2022
Tesla Roadster 2022

Základní varianta bude pořád poměrně rychlá, nicméně s tuningovými úpravami od SpaceX se rychlost elektromobilu posune doslova do astronomických výšin. Nový Tesla Roadster 2022 bude díky tomu moci z 0 na 100 km/h zrychlit za neuvěřitelných 1,1 sekundy. Takového zrychlení dosáhne Tesla díky použití součástek z vývoje raketových pohonů, konkrétně vzduchem chlazených raketových trysek.

TESLA ROADSTER PREMIERE ( Tesla's SuperCar )

Takové zrychlení nicméně může být i nebezpečné, obzvláště pro osoby se slabším srdcem. Přetížení, které u takového zrychlení vzniká, se totiž podobá startu raketoplánu. Sám Musk to vtipně glosoval na Twitteru, kde uvedl, že se jedná o „hardcore horskou dráhu“. Nový Tesla Roadster 2022 půjde do prodeje už příští rok a bude v základu obsahovat trojici elektromotorů s maximálním točivým momentem 10 000 Nm a bateriemi s kapacitou 200 kWh, které údajně zvládnou dojezd přes 1000 km na jedno nabití.

Michael Chrobok

Fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

20 komentářů

  1. Tych 10tisic Nm je len reklamny chytak. Skutocny krutak, tak ako ho aj rataju vsetci ostatni vyrobcovia, bude okolo jedneho tisica Nm.

    • Podstatny je zazitek nikoli cisla. Rozjezd v tesle se superchargerem je nezapomenutelny. V tomhle to bude vyssi liga. Kdyby to pak stejne rychle umelo zastavit… 0-100-0 za 2.2s… takova formule 1 na doma 😀

    • Supercharger je nabíječka…

    • Podle mě rozjezd Tesly s plug-in káblem v superchargeru nezapomenutelný je. Nevím, jak to je u superchargeru, ale u stojanu na benzín je trhací spojka.

  2. 2,2 sec je jak píšete v článku poměrně rychlé, hmmm, no ujde to no, nic moc ale ok. Moje stará zduchovka umí vystřelit brok rychleji. Takže nic moc tá Tesla

    • Bohumil Kotrba

      Vzduchovka, od slova vzduch. A nejspíš si v osmičce chyběl i na fyzice.

  3. Všimli jste si, že pokud se elektromobily snaží jízdně zaujmout automobilového fanouška, tak mluví výhradně jen o zrychlení a všechny ostatní parametry zábavné jízdy jsou tak nějak, ehm, opomenuty? Je to stejné, jako bych chtěl zaujmout návštěvy svou drahou novou hifi sestavou, kde mám celkově zvuk nic moc a tak to kompenzuju největším basákem v ulici :-)

    • Které konkrténě zábavné věci máš na mysli? Samosvorný diferenciál? :D

    • Johny: Rozlozeni vahy v aute, vaha samotna, ovladatelnost v zatackach, prave klidne ten diff, ono treba ale i razeni a zvuk delaji dost ze zazitku. Tyhle casy jsou uctihodne, ale vicemene vypovidaji jen o seslapnuti jednoho pedalu na rovince. Nevim, pro me je „zabavne auto“ zabavne i v tech ostatnich hledisek.
      Treba konkretne MX-5 nikdy akceleraci ani maximalni rychlost nejak uzasnou nemely, ale presto jsou to jedny z nejzabavnejsich aut. Samozrejme se pak bavime o dost nizsi cenove relaci..

    • lukass71: to je na co narážim, o těhlech věcech se nepíše skoro u žádných aut. Ta akcelerace je jinak docela dost vypovídající parametr, protože u elektro aut je vztah mezi dojezdem, maximální rychlostí a akcelerací daleko přímější. Víceméně ti to přímo říká, jak obrovská a efektivní je ta discharge. Další věcí je, že to je taky číslo a ty se lépe prodávají. 90 % když řekneš samosvor, tak neví co to je a je jim to fuk :D Ono to teda je fuk i mě, protože drifty v tom jezdit asi nebudu. V Miatě ty lidi taky nikdy neseděli. A fandové si informace dohledaj. Když kliknu na první odkaz v googlu, kterej neni Tesla, tak hned vim, že to je dvoumotorovej AWD. U zbytku si stejně musíme počkat na jízdní testy.

    • Jako nemam problem s tim, aby se o tom psalo, to neříkám, jen prostě nevidim jak by se ta „zábavnost“ ve článku lidem předala nebo co konkrétně by to mělo bejt, protože to se taky může dost lišit :D Pro někoho je až až zábavna stahovací střecha :D

    • mam:
      Ono zrychlení je u aut obecně „silný“ argument a udává se u všech aut. Nejen u aut na baterky. No a díky docela slušně zvládnuté technologii elektropohonů právě elektromotor, který můž mít téměř jakoukoliv charakterietiku (je to jen o návrhu onoho motoru), dovoluje dosáhnout těchto hodnot. V podstatě konstantní kroutící moment od 0 otáček hřídele až po jmenovidé otáčky (plný výkon). To spalovací motor jaxi neumí (proto tam konstruktéřu vráží x stupňové převodovky).
      Prostě v tomto je lektropohon „vpředu“ tudíž proč toto hledisko nezdůrazňovat?
      Každž výrobce taktně mlčí o svých „nedokonalostech“ a maximálně zviditelňuje své výhody oproti konkurenci.

    • lukass71:
      Zábavný byly halvně v okamžiku, kdy bylo potřeba generálnovat nešťastnej motor 1.8.
      A v přípdě nehody s jeho hmotností a konstrukcí RIP posádce.
      Já raděj při nehodě budu sedět v nezábavným aztě co má přes 2 tuny, než v MX5 která má tunu (i s řidičem).

    • Dalca: „Zábavný byly halvně v okamžiku, kdy bylo potřeba generálnovat nešťastnej motor 1.8.“

      Na co narazis?

      „A v přípdě nehody s jeho hmotností a konstrukcí RIP posádce.
      Já raděj při nehodě budu sedět v nezábavným aztě co má přes 2 tuny, než v MX5 která má tunu (i s řidičem).“

      To mas samozrejme pravdu, zvlast u tech starsich modelu. Novejsi ma uz vsechny moderni bezpecnostni prvky, ale porad se tu bavime o roadsteru, takze pokud vylitnes ze silnice, tak to nejspis fatalni bude (o to ale uprimne vic tady s Teslou, pokud se nehoda dotkne baterii).
      Tak i tak, pokud se bavime o zabavnosti auta, tak je bezpecnost vzdy trochu vedlejsi faktor..

    • Johny: U Roadsteru papirove jen podle specifikaci bez hands-on recenze samozrejme zabavnost popsat uplne nejde. Ja spis predpokladam, ze mam narazi na predesle modely. Kde fakt, kdykoliv recenzent popisuje vykonnejsi el. mobil (urceny pro nejakou formu entusiastu), tak se fakt zminuje prave jen ta akcelerace. Kazdopadne u Roadsteru konkretne jsou tohle vsechno zatim jen dohady, uvidime az to auto vyjde :)

    • lukass71
      Na velmi „povedenou“ konstrukci tohoto motoru. (nemohu najít blijící smajlík).
      Ně všechny motory montované do Mazdy jsou povedené…
      Bezpečnostní prvky jsou jen pomůcky. Hybnost soustavy je fyzika.
      Když se potkají 2 auta jedoucí přibližně stejnou rychlostí, chci sedět uvnitř toho hmotnějšího, neboť na mne bude působit menží zrychlení (libovolného znaménka).
      A pokud se bavíme o zábavnosti auta tak bezpečnost je vždy na 1. místě.
      Na sebevraždě nic zábavnýáho nevidím.

    • Dalca: Porad uplne nerozumim. MX-5 sleduji dost (proto jsem je i v puvodnim komentari zminil), ale na problemy s 1.8 jsem nenarazil. O jakou verzi se jedna aspon?
      Jinak Mazdu jako znacku samotnou se nijak nesnazim nutne hajit, ostatne musim se priznat, ze krom MX-5 a mozna 3ky je jejich soucasna nabidka dost nezajimava imho.

      Kazdy to ma asi stavene jinak, rizeni auta s mene bezpecnou konstrukci neznamena nutne sebevrazdy – faktoru je tam mnoho at uz zavisle na zkusenosti ridice ci typ narazu. Osobne preferuji „oldschoolove“ auto, ktere je vlastne cele manualni, clovek silnici citi hned a pomoc od pocitace je tam minimalni, casto i takove ABS chybejici. Jestli je to podle tveho nazoru sebevrazda, tak budiz, ale rekl bych, ze spoustu lidi s tebou nebude uplne souhlasit. Jinak, co se hmotnejsiho auta tyce, tak jak jsem zminil – pokud mas podlahu plnou baterii a jejich integrita je pri srazce narusena, tak nevim jestli bych nebyl radsi v tom lehcim :)

    • lukass71:
      Nesledu, vem auto, dej si ho do díly, vyndej motor, ten rzdělej abys třeba přeližiskoval na klice ojniční čepa a pak pochopíš. Dělal jsem je 2 a při vzpomínce na to jsem doteď sprostej. To co jinde máš hotový za 10 minut, s tím se na něm se**š 3/4 hodiny. Mzda MX-5 NA, motor 1,8 (96kW). Posuzováno s motory v té době běžnými u Opel, Renault, Fiat… K tomu podvozem s miliardou ramen, slořžitej jak mlátička? holt lichoběžník se všemi jeho jízdními výhodami a oprávátorským peklem. Motor žral olej jak by to byl dvoutakt, rád se zakarbonuje a pak přestává dobře fungovat nejnižší „stárací“ kroužek. POkud je olej na nízký hladině umí se přidřít ojniční ložiska. Naopak rozvody jsou dělaný téměř nesmrtelným bohatě dimenzovaným retězem. Nemá to hydroštely. Naštestí tam není proměnný časování jako na dvoulitru – složitý. Prostě pokud se v tom neměnil olej po 10.000 a „každej tejden“ nedolejval, tak motor brzo udělal PáPá ložiskům.
      Pokud mám vzít od Mazdy zábavný auto, a zároveň jsem multimilionář, tak RX8 s Wankelem. Ale to bys musel bejt milionář, abysis mohl tenhle motor dovolit dlouhodoběš provozovat.

      Hmota vždy vyhraje, ať je konstrukce sebevychytanější. POkud se srazá tuna a 2 tuny, výsledek pro ty „uvnitř“ tuny je podsttně horší, než pro ty „uvnitř“ dvou tun a to přímo lineárně (něco na téma zachování hybnosti. Skus srazit čelně aviu 30 a tatru 813 stejného data vzniku, dejmetomu 50km/h a sleduj, co se bude dít s stejným nákladem na korbách – Třeba 100kg kvádr ze šutru- jakože lidi uvnitř(na budky a řidiče nehledě)

      K baterkám: Nemám rád baterky a pokud bude možno, zůstanu věrný naftě. S elektropohonama se dost nasírám v práci, nepotřžebuju to mít i doma ve svým autě (i když už i teď tam těch elektropohonůl je víc, než je mi milo.

    • Ono jde z textu novináře vyčíst, jakým způsobem je auto zábavné, ale musím mít sám opakovanou zkušenost s řízením zábavných (ne nutně výkonných) aut. Pak vám vhodný novinář umí víceméně přesně předat, jakým způsobem vás auto bude bavit. Pokud člověk jezdí celý život ve VW, audinách apod., tak o zábavu jako takovou nezavadí. Samo chce to si najít toho „svého“ novináře, pak od něj dostanete přesný obrázek toho, jak auto pojede a můžu říct, že pak i sedí vlastní reálná zkušenost.

      No a ta bezpečnost je v tomto případě lichý argument, protože bezpečná adrenalinová zábava neexistuje. I když zrovna moje kupé je bezpečnější, než oktávka té doby. Kdybych se měl pořád bát, tak nejezdím na kole, nejezdím sportovním autem, nechodím do Tater, kamarád by neskákal s padákem a nikdo by nedělal nic. No a pěkně děkuju za takové přežívání.

    • Dalca: Diky za info :) Zajimavy insight. Co se podvozku tyce, tak s ramenama tam mam bohuzel taky par zkusenosti, a peklo to teda opravdu celkem je. Navic cokoliv kolem podvozku total zrezly, to je tak proste vzdy koupit i plnou sadu sroubu, ktere budes na dane casti menit :D Ja vlastnim teda NB 1.6 a musim rict, ze s olejem takovyhle problem nemam a dolivat nemusim (i kdyz teda ta merka oleje je fakt skoro dost zavadejici jelikoz se vzdy „protahne“ po okrajich a sebere tak olej, ktery je po stranach a hladinu tak zkresluje). Jako ono se teda doporucuje olej menit kazdy 8-10tis.
      Pokud multimilionar, tak proc ne rovnou RX7? :)

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).