TOPlist

Světu vládne Samsung, Evropě ale dominuje jiná mobilní značka

Xiaomi Mi 11 Lite 5G recenze

Většina výrobců smartphonů zveřejnila v minulém týdnu své poslední kvartální výsledky, z nichž analytické firmy staví žebříčky nejúspěšnějších mobilních značek. Agentura IDC v minulém týdnu označila za globálního vítěze společnost Samsung, ovšem na jeho pozici má zálusk Xiaomi, které meziročně vyrostlo o neskutečných 86,6 procent. Velký díl na tom má Evropa, kde se Xiaomi v minulém čtvrtletí dokonce vyšvihlo na první příčku.

Xiaomi vládne Evropě, Apple je až třetí

Evropský žebříček největších výrobců se od toho globálního liší, tedy alespoň podle statistik agentury Strategy Analytics. Podle nich Xiaomi dodalo v minulém čtvrtletí na evropský trh 12,7 milionů smartphonů, což firmě dává víc než čtvrtinový tržní podíl. Druhý skončil Samsung s 12 miliony dodaných smartphonů, Apple je s 9,6 miliony iPhonů na třetím místě.

SA Europe

Zajímavé je, že oproti globálnímu žebříčku zeje pod nakousnutým jablkem docela hluboká propast; na čtvrtou příčku totiž stačilo firmě Oppo dodat na trh „pouze“ 2,8 milionů smartphonů. Největší pětku pak uzavírá značka Realme (která společnosti Oppo patří) s 1,9 miliony dodaných kusů. Mimochodem Oppo a Realme jsou v evropském žebříčku největšími skokany; první značka vyrostla o 180 procent, Realme dokonce o 1 800 procet. Z nuly se ale roste snadno.

Xiaomi má velmi dobře našlápnuto, zvláště pak, když uvážíme, že prakticky nepůsobí na americkém trhu. Na něm to ale mají čínské firmy neskutečně těžké.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku