U každého produktu vypichují marketéři rádi čísla. V minulosti to bylo například rozlišení u fotoaparátů, které se mistři svého oboru snažili zákazníkům prodat s jednoduchou formulkou „více megapixelů znamená kvalitnější fotografie“. Honba za maximem obrazových bodů sice v případě chytrých telefonů stále ještě neskončila, avšak pozornost se stočila i k počtu fotoaparátů na jejich zadní straně. I zde začala platit stejná formule, že více znamená lépe, což nutilo výrobce nasazovat i snímače, jejichž využitelnost a kvalita jsou obzvláště u levnějších přístrojů přinejlepším diskutabilní.
Řeč je o dobře známé dvojici makro a bokeh fotoaparátů. Ty první mají často velmi nízké rozlišení a mizernou světelnost (a hlavní fotoaparát poskytuje mnohdy i zblízka mnohem lepší výsledky), druhé se pro změnu podařilo kompletně nahradit softwarovou magií a jejich přítomnost na telefonech je tak čistě marketingovým tahem.
Nyní se zdá, že první výrobce půjde proti proudu a zbaví se fotoaparátu pro vytváření bokeh efektu. Podle informací serveru TheElec.kr nepočítá čebol Samsung s jeho nasazením ve střední třídě, konkrétně u telefonů Galaxy A24, A34 a A54. Tím se sice připraví o marketingovou vábničku, na druhou stranu ušetří peníze, které nasazení zcela zbytečné komponenty stojí. Gigant podle spekulací bohužel zůstane na půli cesty a v telefonech střední třídy ponechá makro fotoaparát, jehož využitelnost se v praxi rovněž blíží nule.
Doufejme, že se spekulace potvrdí a ostatní výrobci budou Samsung brzy následovat. Namísto zbytečných fotoaparátů by totiž mohli ušetřené peníze investovat jinam, kde to zákazník pocítí mnohem více.