TOPlist

Strategy Analytics: řada Samsung Galaxy S20 se prodává velmi dobře

Galaxy S20 series

Agentura Canalys v tomto týdnu zveřejnila statistiku prodejů smartphonů za první letošní kvartál z hlediska jednotlivých modelů. Drtivě zvítězil iPhone 11, kterého se prodalo okolo 18 milionů kusů, poté následovaly levnější smartphony s Androidem od Samsungu a Xiaomi promíchané s dalšími jablečnými telefony. S podobnou statistikou nyní přispěchala agentura Strategy Analytics a překvapivě servíruje poněkud odlišné výsledky.

strategy analytics

Třetím nejprodávanějším Androidem se stal Galaxy S20+

Strategy Analytics se ve svém nejnovějším reportu věnuje pouze telefonům s operačním systémem Android, které měly mezi lednem a březnem letošního roku tržní podíl 86 procent. Zatímco podle Canalys se nejprodávanějším „androidím“ telefonem stal Redmi 8/8T, Strategy Analytics přisuzuje prvenství Samsungu Galaxy A51. Na dalších příčkách jsou telefony poskládány víceméně stejně, s jednou velkou výjimkou – podle Strategy Analytics patří třetí příčka vlajkovému Samsungu Galaxy S20+.

Ten v konkurenci levných telefonů poměrně výrazně vyniká, a přestože 1,7% tržní podíl nevypadá jako velké číslo, v absolutních číslech se jedná o zhruba 5 milionů prodaných kusů. I když jsou prodeje letošní vlajkové sřady (mimo jiné i kvůli pandemii COVID-19) nižší než u předchozí generace, zdá se, že zase tak špatné nebudou. Nezapomínejme totiž, že kromě Galaxy S20+ se někde na dalších příčkách nacházejí ještě modely Galaxy S20, S20 Ultra a také ohebný Galaxy Z Flip.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích.

Kapitoly článku