Huawei je jedinou čínskou společností, která se umístila v žebříčku světově nejhodnotnějších značek pro rok 2018. V hodnocení, které každoročně zveřejňuje časopis Forbes, obsadil čínský výrobce smartphonů 79. pozici. Hodnotu značky pak Forbes vyčíslil na 8,4 miliardy dolarů.
V loňském hodnocení Forbesu se společnost Huawei umístila na 88. příčce, kdy jí magazín coby značce přisoudil hodnotu 7,3 miliardy dolarů (186 miliard Kč). Hodnota značky meziročně vzrostla o 15 %, na čemž má zásluhu zejména řada P20.
První pětici míst žebříčku stejně jako v minulých letech obsadily globální technologičtí giganti, jejichž hodnota dohromady tvoří přes 20 % z celkové hodnoty značek, které se umístily v první stovce hodnocených společností. Vítězem se tak už poosmé v řadě stala americká společnost Apple, za níž následují její „krajané“ Google, Microsoft, Facebook a Amazon. Google však meziročně posílil o 30%, zatímco Apple jen o 8%. Obsazení předních pozic se tak možná brzy změní.
Mezi TOP 100 značek se probojovaly firmy z 16 zemí a regionů. 54 z nich pochází ze Spojených států amerických, 12 z Německa a shodně po sedmi z Francie a Japonska. Huawei tak zůstává jedinou čínskou značkou, která v žebříčku uspěla.
Konkurencí by se do budoucna mohlo stát Xiaomi, které začalo ve velkém expandovat na evropské trhy.
Konkurence to vidí jinak
V žebříčku BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, který podobně jako Forbes posuzuje globální hodnotu vybraných značek, obsadil Huawei 48. pozici. Zajímavé je, že do tohoto žebříčku se už dostalo více čínských značek. Alibaba je dokonce devátá s meziročním růstem neuvěřitelných 92%. Žebříček je jinak relativně podobný tomu od Forbesu, ale Google v něm drží první pozici. Hodnocení každoročně sestavuje reklamní agentura WPP ve spolupráci s poradenskou společností Kantar Millward Brown.