Spotify zasahuje proti uživatelům, kteří zneužívají rodinné předplatné

Služba Spotify rozeslala e-mail některým uživatelům s rodinným předplatným, ve kterém po nich požaduje, aby potvrdili svou polohu. Společnost tím chce ověřit, že tito uživatelé žijí na stejném místě. Z emailu vyplývá, že pokud lidé svou domovní adresu nepotvrdí, o rodinné předplatné přijdou. Spotify se s největší pravděpodobností snaží odhalit především skupiny přátel, kteří službu zneužívají, aby ušetřili peníze.

Postupně se dostane na všechny země

Zmíněný e-mail zatím přišel pouze vybrané skupině předplatitelů ve Spojených státech a Německu, ale dá se očekávat, že další země budou následovat a ověření se nevyhne ani České republice a Slovensku. Na společnost se za tento krok okamžitě snesla vlna kritiky. Uživatelé poukazují především na to, že všechny rodiny rozhodně nežijí v jedné společné domácnosti. Pravdou ale je, že Spotify na svých stránkách jednoznačně uvádí, že rodinné předplatné je určeno pro pět lidí, kteří žijí na stejné adrese.

Předplatné pro rodinu je výhodné a mezi uživateli oblíbené

Rodinné předplatné využívá po celém světě obrovské množství lidí. Nelze se proto divit, že část z nich stanovené podmínky zkrátka nedodržuje. Podle serveru Billboard se tímto způsobem snaží ušetřit až polovina uživatelů napříč všemi streamovacími platformami. Přestože jde o velmi vysoké číslo, rozhodně není překvapivé. Díky rodinnému předplatnému na Spotify lze využívat výhody prémiového účtu se slevou 75 %.

Tato praxe má však vliv na hospodaření společnosti. Průměrný výnos z jednoho uživatele poklesl ve druhém čtvrtletí roku 2018 o dvanáct procent. V minulosti přitom společnost žádný způsob ověřovaní uživatelů nenabízela. Pro skupinu přátel tak bylo velmi jednoduché založit rodinný účet, přestože žili na zcela oddělených místech.

V tuto chvíli není jasné, jak moc bude Spotify ve vymáhaní adres agresivní. Mluvčí společnosti uvedl, že v současné době probíhá testování, jehož cílem má být zlepšení uživatelského zážitku rodinného předplatného. Toto testování zatím probíhá v malých skupinách na vybraných trzích. Ve Spotify prý neustále testují nové produkty, ale nyní nemají k novému způsobu ověřování co říct. Zkrátka PR vyjádření jak se sluší a patří.

Marek Bartík

Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

8 komentářů

  1. Matěj (neregistrovaný)

    Ten tweet ani tu paniku nechápu. Tohle kamarádovi přišlo už před pár měsíci a chtělo to pouze odkliknout, že adresa uvedená v profilu platí. Žádná GPS lokalizace se nekonala.

    • Míra (neregistrovaný)

      však jo, odkliknutí adresy Spotify dělá už asi rok a půl. To není nic nového. nové budou ty GPS souřadnice :(

  2. shepii (neregistrovaný)

    Tak to jsem zvědavý, jak budou řešit uživatele, kteří používají Spotify na zařízení bez GPS modulu.

    • S.h.I.t.

      Vzhledem k tomu, ze GPS lokalizaci to vubec nevyzaduje a chce to pouze potvrzeni spravne adresy v profilu, tak nijak… Staci odkliknout spravnou adresu, nehlede na to odkud.

      • shepii (neregistrovaný)

        Aha, vycházel jsem z textu u tweetu… Takže stejně opatření k ničemu.

  3. Jakub (neregistrovaný)

    Nejdříve se začnou vymezovat vůči free uživatelům, poté vůči pirátům a teď i dokonce nepřímo platícím. Očekávám, že si někdo z vedení dupnul a chce zvýšit zisk. Takováto prezentace firmy navenek je často začátek jejího konce.

    • tom (neregistrovaný)

      přesně dopadnou jak v pohádce o zlaté rybce nakonec si uzivatele zalozi svuj NAScloud za cenu rocniho predplatneho a budou si vesele sdilet mp3 skym budou chtit!

  4. Jarda (neregistrovaný)

    Nevím jak dřív, nebo v jiných lokalizacích, ale aktuálně je český popis Spotify Family “Pořiď účet Premium pro sebe a až pět lidí, kteří bydlí na stejné adrese.” a to už s tweetem “I pay for the family plan and it should not matter where my family lives.” nesedí.

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *