TOPlist

Spotify zasahuje proti uživatelům, kteří zneužívají rodinné předplatné

Služba Spotify rozeslala e-mail některým uživatelům s rodinným předplatným, ve kterém po nich požaduje, aby potvrdili svou polohu. Společnost tím chce ověřit, že tito uživatelé žijí na stejném místě. Z emailu vyplývá, že pokud lidé svou domovní adresu nepotvrdí, o rodinné předplatné přijdou. Spotify se s největší pravděpodobností snaží odhalit především skupiny přátel, kteří službu zneužívají, aby ušetřili peníze.

Postupně se dostane na všechny země

Zmíněný e-mail zatím přišel pouze vybrané skupině předplatitelů ve Spojených státech a Německu, ale dá se očekávat, že další země budou následovat a ověření se nevyhne ani České republice a Slovensku. Na společnost se za tento krok okamžitě snesla vlna kritiky. Uživatelé poukazují především na to, že všechny rodiny rozhodně nežijí v jedné společné domácnosti. Pravdou ale je, že Spotify na svých stránkách jednoznačně uvádí, že rodinné předplatné je určeno pro pět lidí, kteří žijí na stejné adrese.

https://twitter.com/unaligned/status/1041875669704237057?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1041875669704237057&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theverge.com%2F2018%2F9%2F28%2F17913240%2Fspotify-family-plan-gps-household-clampdown-cheap-subscription

Předplatné pro rodinu je výhodné a mezi uživateli oblíbené

Rodinné předplatné využívá po celém světě obrovské množství lidí. Nelze se proto divit, že část z nich stanovené podmínky zkrátka nedodržuje. Podle serveru Billboard se tímto způsobem snaží ušetřit až polovina uživatelů napříč všemi streamovacími platformami. Přestože jde o velmi vysoké číslo, rozhodně není překvapivé. Díky rodinnému předplatnému na Spotify lze využívat výhody prémiového účtu se slevou 75 %.



spotify



Nepřehlédněte

O důvod méně platit za hudbu. Spotify umožní neplatícím přeskočit reklamu

Tato praxe má však vliv na hospodaření společnosti. Průměrný výnos z jednoho uživatele poklesl ve druhém čtvrtletí roku 2018 o dvanáct procent. V minulosti přitom společnost žádný způsob ověřovaní uživatelů nenabízela. Pro skupinu přátel tak bylo velmi jednoduché založit rodinný účet, přestože žili na zcela oddělených místech.



YTmusic



Nepřehlédněte

YouTube Music: konkurence pro Spotify a Apple Music

V tuto chvíli není jasné, jak moc bude Spotify ve vymáhaní adres agresivní. Mluvčí společnosti uvedl, že v současné době probíhá testování, jehož cílem má být zlepšení uživatelského zážitku rodinného předplatného. Toto testování zatím probíhá v malých skupinách na vybraných trzích. Ve Spotify prý neustále testují nové produkty, ale nyní nemají k novému způsobu ověřování co říct. Zkrátka PR vyjádření jak se sluší a patří.

Autor článku Marek Bartík
Marek Bartík
Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

Kapitoly článku