Švédská streamovací platforma Spotify znovu sáhla do peněženky a nakoupila dvě firmy, které se zabývají podcasty. Na ty se v posledních letech Spotify zaměřuje ve velkém a nikterak se netají tím, že se v tomto odvětví chce stát jedničkou na trhu. Nejnovější akvizice se týká firem Chartable a Podsights, které se zabývají marketingem a atribucí reklamy v podcastech. Hodnota akvizice bohužel nebyla zveřejněna.
Obě služby umožňují podcasterům zahrnout do svých pořadů tagy, které se používají ke sledování toho, kdo poslouchal, zda slyšel reklamu a zda po jejím vyslechnutí podnikl nějaké další kroky, jako je například návštěva webu. Švédská firma uvedla, že plánuje využívat technologii Podsights mimo podcasty a integruje ji v „plném rozsahu do platformy Spotify, včetně zvukových reklam v hudbě, videoreklamách a grafických reklamách.“ Akvizice Chartable je pro změnu více zaměřena na samotné tvůrce podcastů než na inzerenty, zejména kvůli jejím technologiím, jako je SmartLinks.
Nové firmy pomohou Spotify lépe cílit reklamu
Pokud se Spotify chce stát neoddiskutovatelným králem v oblasti streamování audia, potřebuje nejen širokou základnu tvůrců a posluchačů, ale také nástroje, jak na platformu přilákat společnosti, které zde budou chtít inzerovat své produkty a služby. Nová akvizice by jim v tomto mohla výrazně pomoci.