TOPlist

Spotify má za sebou rekordní čtvrtletí. Chlubí se 270 miliony platících zákazníků

Smartphone s otevřenou aplikací Spotify
  • Spotify ohlásilo finanční výsledky za první kvartál letošního roku, v mnoha ohledech jsou rekordní
  • Prémiové služby si předplácí přes 268 milionů uživatelů a očekává se další výrazný růst
  • Společnost rostla nejen uživatelsky, ale i finančně, celkové tržby dosahují bezmála 4,2 miliardy eur

Streamovací gigant Spotify uzavřel první kvartál roku 2025 s velmi pozitivními výsledky, které ukazují pokračující růst tržeb a ziskovosti, přestože růst počtu aktivních uživatelů mírně zpomalil. Společnosti se podařilo překonat očekávání analytiků v počtu nových předplatitelů a vykázala rekordní provozní zisk i volný peněžní tok za první kvartál. Rekordy však trhala zejména v počtech uživatelů, a to ve více ohledech.

Klíčové ukazatele překonaly očekávání

Spotify v prvním čtvrtletí roku 2025 přivítalo 5 milionů nových platících uživatelů, čímž výrazně překonalo vlastní prognózu o 3 miliony. Celkový počet prémiových předplatitelů tak dosáhl 268 milionů, což představuje meziroční nárůst o 12 %. Tento výsledek znamená nejsilnější první čtvrtletí v počtu nových předplatitelů od roku 2020 a druhé nejlepší v celé historii společnosti. Celkový počet měsíčně aktivních uživatelů vzrostl meziročně o 10 % na 678 milionů, což již bylo v souladu s očekáváním společnosti.

Celkové tržby dosáhly 4,19 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o 15 %. Tahounem byly především tržby z prémiových účtů, které vzrostly o 16 % na 3,77 miliardy eur díky nárůstu počtu předplatitelů a vyššímu průměrnému příjmu na uživatele. Tržby z reklamy vzrostly meziročně o 8 % na 419 milionů eur, přičemž růst byl tažen hudbou i podcasty, zejména díky automatizovaným prodejním kanálům.

Provozní zisk dosáhl rovněž rekordních 509 milionů eur. Tento výsledek byl však mírně pod prognózou, zejména kvůli vyšším sociálním odvodům spojeným s růstem ceny akcií, nicméně základní ziskovost byla podpořena silným hrubým ziskem a nižšími náklady na personál a marketing.

Růst podporují i nekončící inovace a nové funkce

Spotify taktéž dle vydané zprávy nepolevuje v inovacích. Rozšířen byl partnerský program pro tvůrce video podcastů do dalších devíti zemí, dále byla navázána nová partnerství v rámci reklamní platformy Spotify Ad Exchange, například s Google DV360 a LiveRamp. Pro uživatele byl pak spuštěn nový playlist nazvaný Concerts Near You. Ten slouží pro objevování koncertů v okolí na základě poslechových návyků uživatele.

Pro druhé čtvrtletí roku 2025 pak Spotify očekává další růst. Konkrétně by se počet měsíčně aktivních uživatelů měl vyšplhat na 689 milionů (přírůstek 11 milionů), 273 milionů prémiových předplatitelů (přírůstek 5 milionů) a očekávají se tržby ve výši 4,3 miliardy eur.

Nehledě na velmi pozitivní hospodářské výsledky je stále ožehavým tématem, jak kvalitně Spotify platí samotné interprety a další tvůrce podílející se na hudbě, kterou platforma nabízí. I přes to je však dobré vidět, že se ze Spotify stal velmi ziskový byznys, rostoucí jak uživatelsky, tak i finančně. Dlouhodobě jde nepochybně o největšího hráče na trhu streamovacích služeb.

Autor článku David Pilař
David Pilař
Softwarový tester a nadšenec do technologií všeho druhu. Ve volném čase milovník cestování, cyklistiky, dobré hudby a kvalitní kávy.

Kapitoly článku