Minulému týdnu dominovaly především zprávy týkající se nové vlajkové lodi jihokorejského gigantu Samsung, jmenovitě šlo modely Galaxy S8 a S8+. Nyní, když vášně již poněkud opadly, je na místě podívat se i na nejvýraznější konkurenční smartphone LG G6, který to ani letos nebude mít vůbec jednoduché.
Po propadáku loňského modulárního smartphonu LG G5 potřebovalo jihokorejské LG zaznamenat nějaký úspěch, kterým by si u uživatelů svých zařízení napravila reputaci. A dá se říci, že modelem LG G6 se jim to podařilo. G6tka je mnohem více konvenční, než byl její předchůdce a vychází především ze zkušeností a úspěchu modelů G3 a G4. Nejít tedy metodou pokusů a omylů, jako tomu bylo loni, se firmě patrně skutečně vyplatí. Jistě, Samsung galaxy S8 a jeho větší bráška S8+ jsou smartphony téměř dokonalé, ale pokud bychom jim chtěli najít napříč trhem mobilních zařízení nějakou konkurenci, mohl by to být právě LG G6. Potenciál na to rozhodně má.
Cílem tohoto článku však není porovnávat design a funkce jednotlivých telefonů, jelikož o tom již byly popsány stohy papíru, ale spíše podívat se očima běžného uživatele, zda má LG G6 na to stát se mainstreamovým vítězem, nebo skončí v propadlišti dějin zadupán konkurencí do země.
Design a dílenské zpracování
Jedno veřejné tajemství na začátek. Vzhled je jeden z nejdůležitějších faktorů, které ovlivňují rozhodování zákazníka, zda si daný telefon koupí, nebo se poohlédne u konkurence. Důvod je prostý. Smartphony jsou již drahně let nezbytnou součástí našich životů a kdo z nás by chtěl trávit hodiny a hodiny denně díváním se do telefonu, který se mu nelíbí?
Tento aspekt si však designéři LG vzali dozajista k srdci. Oproti loňskému modelu G5, který, při vší úctě, vypadal jako nafouknutá verze ošklivé Nokia Asha 311, je G6tka velmi elegantní a stylová.
Z toho, co jsme na poli letošních mobilních novinek mohli vidět, je trendem nacpat do telefonu co možná největší displej co nejmenšími rámečky kolem. Průkopníkem v tomto směru byla právě letošní vlajková loď LG.
Nicméně jen skutečnost, že je někdo v něčem první, ještě nutně neznamená, že je také nejlepší. Co se displeje týče, dívá se G6 z úctyhodné vzdálenosti na záda modelům Galaxy S8. Přestože zahnuté rohy displeje jsme mohli vídat již v minulosti, až nyní to skutečně vypadá jako nedílná součást designu telefonu a ruku na srdce, Samsung vypadá v tomto ohledu jednoduše lépe. U LG G6 se jedná spíše o jakési rozšíření původních konstručních principů, byť je na zobrazovací panel gé-šestky také skvělá podívaná.
Stejně tak jako u všeho v životě, i toto je otázka vkusu každého uživatele. Dále je pak třeba vzít v potaz, že někomu prostě vyhovuje rovný displej, a toho se u modelů S8 nedočká. Jednoznačně se tedy nedá určit, který z těchto dvou telefonů je lepší či horší, vždy je to o subjektivním hodnocení každého zákazníka.
Marketing
Byť si to většina lidí nechce přiznat, reklama hraje velice důležitou roli v našem každodenním životě. Běžný člověk je denně masírován bezpočtem reklamních spotů, ale zaujmout mohou pouze ty nejlepší a nejchytlavější. Pro telefony to platí dvojnásob. Trh se smartphony je přesycený a proto potřebuje opravdu vymakané promo, abyste svoje zařízení dokázali odlišit od konkurence. Pokud se podíváte na následující video, dojde vám, že LG na tento důležitý detail poněkud zapomnělo.
Zaujalo vás? Že ne? Z toho si nic nedělejte. Nás také ne. Dalo by se zhodnotit jedním slovem – nuda. Když vezmeme v úvahu, že toto video spatřilo světlo světa den před premiérou Samsungu Galaxy S8, byla to dokonalá příležitost na propagaci letošního top modelu LG. Bohužel, tímto videem společnost tu obrovskou výhodu totálně zazdila. Nakonec, úroveň promo videa můžete porovnat sami například s propagačním snímkem pro nové Samsung VR, které nám přijde naprosto brilantní a vtipné.
Někdo by mohl namítnout, že se jedná o reklamu na Gear VR a nikoliv telefon samotný a měl by pravdu. Ale pokud je Samsung schopen udělat tak kvalitní reklamu na pouhé příslušenství, nikdo asi nemůže pochybovat o tom, že reklama na novou vlajkovou loď by byla na minimálně stejné úrovni, jako toto video. A navíc, spojení nového Gear VR s Galaxy S8 dává obrovský smysl. Pokud si toto nevezme LG k srdci, může se stat, že LG G6 bude zapomenut stejně rychle, jako jeho předchůdce bez ohledu na to, jak skvělý telefon to ve skutečnosti je.

Další důležitý faktor při rozhodování: cena
Cena je dalším velice významným faktorem při rozhodování, který smartphone vám bude říkat pane. A zde je neoddiskutovatelným vítězem LG G6. Samsung Galaxy S8 se u nás bude prodávat za 21 999 Kč, LG G6 zatím českou cenu stanovenou nemá, nicméně v Německu se bude prodávat za 749 euro v případě 32GB varianty, což je zhruba 19 890 Kč.

LG G6 tedy bude levnější, nicméně oficiální cenu pro náš trh zatím neznáme, proto je možné, že rozdíl nebude zas tak výrazný. Zatímco Galaxy S8 si u nás můžete předobjednat v několika barevných variantách včetně exkluzivní modré, G6ka se u nás bude prodávat pouze v jedné barvě (Ice Platinum). Podle našich informací se LG G6 na českém trhu objeví v druhé polovině dubna. Galaxy S8 se u nás začne prodávat 28. dubna, nicméně pokud si jej předobjednáte, přijde vám o osm dní dříve.
Souboj na ostří nože!
Vzhledem k tomu, že Galaxy S8 se ještě ani nezačal prodávat, bylo by poněkud předčasné hledat vítěze tohoto souboje. LG naprosto správně vytušila, že největším konkurentem jejich vlajkové lodi G6 bude právě Galaxy S8, a proto spustila prodeje o celý měsíc dříve, aby získali na trhu náskok. Nicméně zatím to vypadá, že ani tento krok s dřívějším zahájením prodeje nebude stačit a Galaxy S8 jednoduše bude úspěšnější. Ostatně Samsung do marketingu investoval výrazně více, než jeho konkurent. Praha a další města jsou doslova ověšené reklamními plochami s Galaxy S8.
Po loňském propadáku s LG G5 nikdo neočekává, že se stane zázrak a prodeje G6 budou dosahovat stejných čísel, jako předpokládané prodeje Galaxy S8. Faktem však zůstává, že v okamžiku uvedení G6tky na trh se zvedla vlna nadšení a telefon se stal téměř okamžitě populárním. Pokud se LG postaví k marketingu čelem a zapracuje na své promo strategii, je tu veliká šance, že se z onoho prvotního nadšení stane nadšení dlouhodobější, což samozřejmě ruku v ruce bude generovat mnohem větší zisk z prodejů. Na Galaxy S8 to ale bohužel stačit nebude.
Co říci závěrem? Pomyslným vítězem o vlajkovou loď roku 2017 je opět Samsung Galaxy S8, nicméně LG G6 bude jeho velice silným protivníkem, jelikož také láká na skvělou hardwarovou výbavu, i když procesor Snapdragon 821 ve srovnání s nejnovějším Exynosem zkrátka nezní tak lákavě, a jako celek působí Galaxy S8 atraktivněji.