Sonos chce být zeleným výrobcem. Do roku 2040 slibuje uhlíkovou neutralitu

Sonos Roam recenze

Společnost Sonos představila nové cíle v podobě prodloužení životnosti svých produktů a snížení jejich energetické náročnosti. Má se jednat o součást dlouhodobého plánu pro výrobu udržitelných produktů s minimálním množstvím odpadu. Cílem má být zpomalení klimatických změn, které se nyní často skloňují ve spojitosti s Evropskou unií a automobilkami.

Sonos chce prodloužit životnost svých výrobků díky větším možnostem oprav i recyklace. Nový program má být aplikován u produktů vyrobených od roku 2023. Konkrétně se má jednat například o omezení použití lepidel, což zjednoduší přístup do útrob zařízení.

Těžko říci, jestli Sonos nabídne i servisní manuály, jak to nedávno avizoval Apple nebo Xiaomi. Oficiální vyjádření Sonosu k tomuto tématu zatím k dispozici nemáme. Do konce roku 2023 ale v každém z produktů této firmy najdete recyklované materiály, což je na jednu stranu chvályhodné, ale ani toto řešení není bez vad na kráse.

Sonos Beam 2 10
Reproduktor Sonos Beam

Recyklované plasty totiž s každým cyklem použití degradují, a proto se často míchají s novými plasty. Paradoxně čím více recyklovaných plastů použijeme, tím větší poptávka je i po nových plastech, které je potřeba k nim přimíchat.

Sonos slibuje také možnost uspání všech svých výrobků, aby se snížila spotřeba elektrické energie v časech, kdy zařízení aktivně nevyužíváme. Někteří výrobci toto již běžně nabízejí, Sonos s tím zatím přišel pouze u reproduktoru Roam. Cílem je snížení spotřeby v módu spánku na méně než 2 watty.

Ikea symfonisk ram reproduktor 10
Sonos produkuje výrobky i ve spolupráci s obchodním domem IKEA

Energetická efektivita je pro Sonos velké téma, protože na rozdíl od mnoha dalších výrobců největší uhlíková stopa této společnosti spočívá v energii, kterou výrobky této značky využívají v době svého provozu. Jedná se až o 75 % celkové uhlíkové stopy. Podle Greenpeace ale většina výrobců spotřební elektroniky produkuje nejvíce emisí při výrobě svých zařízení (až 80 %).

Cílem společnosti je snížení emisí o 45 % do roku 2040 a zároveň eliminace zbývajících emisí pomocí nových technologií, které umějí odstranit oxid uhličitý z atmosféry. Automobilky tedy do budoucna zdaleka nebudou jedinými firmami, které toto téma začínají řešit. Brzy se snad s podobnými plány začnou připojovat i další výrobci technologií a spotřební elektroniky.

Autor článku
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit v bikeparcích a trailcentrech na svém kole nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a moc rád cestuji.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku