Sledujte nás na YouTube

Sociální síť Blinnker: zaměřeno na motoristy (recenze)

Sociální sítě jsou každodenní součástí životů většiny lidí na planetě. Facebook, Twitter, Google+ a Instagram jsou jen několika příklady. Kromě těchto zmíněných gigantů v oboru se občas setkáváme i s jinými sociálními sítěmi. Ty nejsou příliš známé a většinou jsou změřené spíše na užší skupinu uživatelů.

To se ale nyní snaží změnit sociální síť pro motoristy Blinnker, za jejímž vývojem stojí česko-slovenská společnost. Služba, která původně vznikla jako startup, získala na konci loňského roku významnou investici 600 tisíc euro (zhruba 16 milionů korun), díky čemuž se dostala do širšího povědomí. Investice také přinesla zajímavé vyhlídky na budoucnost Blinnkeru.

Kombinace Facebooku, Waze a Instagramu

Bllinker je sice nová sociální síť, která ovšem využívá principy a funkce z jiných služeb a kombinuje je dohromady. Základní princip je velmi podobný Facebooku. Můžete sdílet své příspěvky s přáteli nebo širokou veřejností, nebo přidávat fotky. Kromě toho jsou zde ovšem i jiné a velm užitečné funkce, které jsou cílené především na motoristy.

blinnker

Pokud jste zrovna se svým vozem na cestě a stojíte v koloně, můžete informovat další uživatele prostřednictvím fotografie a doplnění údajů o dopravní situaci. Tedy v podstatě takový Instagram zkombinovaný se službou Waze. To je zajímavý nápad.

Registrace je otázkou chvilky

Na webu Blinnker je nejprve nutné se zaregistrovat. To je možné provést buď přímo zadáním údajů do formuláře, nebo je možné se registrovat prostřednictvím stávajícího účtu na Facebooku nebo na Googlu. Celá registrace je tak otázkou několika málo okamžiků.

snimek-obrazovky-49

Po registraci je vhodné jít do nastavení svého osobního profilu, kde si můžete přidat vozidla, která aktuálně vlastníte nebo používáte. Registrace vozidla je rovněž velmi jednoduchá. Stačí vybrat značku, model a několik dalších údajů. Přidat si ovšem můžete také konkrétní údaje o vašem voze, jako je například barva karoserie, rok výroby, počet najetých kilometrů, nebo třeba SPZ.

Díky SPZ poté budete moci využívat i další funkci Blinnkeru, na kterou se zaměříme později. Jediná nevýhoda je ta, že se služba zaměřuje výhradně na uživatele automobilů, a nikoliv třeba na motorkáře. Třeba se ale v budoucnu dočkáme rozšíření.

Webové rozhraní

Po úspěšné registraci již můžete Blinnker plnohodnotně používat. Úvodní stránka nezapře inspiraci u Facebooku. Zeď s příspěvky je sice graficky odlišná, princip je však shodný. Vidíte zde příspěvky, které jste sdíleli, případně příspěvky přátel nebo skupin, které sledujete. Veškerý obsah je možné komentovat, hodnotit nebo dále sdílet.

snimek-obrazovky-38

V horní části se nachází několik karet. První z nich s názvem Novinky obsahuje již zmíněný proud aktuálních příspěvků. Na kartě s názvem Doprava najdete aktuální dopravní informace. Jsou zde informace o nehodách, o uzavírkách a dopravních omezeních. Většina událostí obsahuje kromě místa také základní informace a fotografii aktuálního stavu. Informace se zobrazují na základě polohy, kterou si zvolíte. Pokud se tedy chystáte na cestu, můžete si předem zkontrolovat situaci v dané lokaci.

Hodně zajímavou součástí služby je bazar. Ano, na Blinnkeru můžete také prodávat nebo kupovat automobily. Vozidla můžete v bazaru samozřejmě filtrovat a každá nabídka obsahuje údaje, na které jste zvyklí z jiných autobazarů.

Sekce s příznačným názvem Chlubírna obsahuje fotografie automobilů, které uživatelé vlastní nebo po nich touží. Příspěvky si můžete nechat řadit od nejnovějších, případně podle nejoblíbenějších. Vše samozřejmě můžete také komentovat a dále sdílet. Díky provázanosti si můžete navíc nechat snadno zobrazit podobný vůz v nabídce bazaru, což je velice praktické.

V části s diskuzními fóry se můžete s ostatními uživateli poradit o svých problémech nebo se podělit o zkušenosti se svým vozem. V současnosti je nabídka diskuzních fór poměrně malá, ale každý uživatel si může založit fórum pro svůj vůz, což je ideální řešení.

Stránka s informacemi o uživateli
Stránka s informacemi o uživateli

Jak jsem se již zmínil, Blinnker je v některých ohledech podobný, až v podstatě shodný s Facebookem. Můžete si hledat nové přátele nebo přidávat ty, které znáte. Dále můžete přidávat fotografie, a dokonce si můžete vytvořit vlastní stránku (skupinu).

Mobilní aplikaci využijete na cestách

V dnešní době využívají lidé sociální sítě především na svých smartphonech. Ani Blinnker není výjimkou a troufnu si tvrdit, že mobilní aplikace bude daleko častěji využívaná než klasické webové rozhraní. V současné době jsou k dispozici aplikace pro telefony se systémem Android a iOS.

Pokud si aplikaci na svůj telefon nainstalujete, v podstatě nemusíte vůbec přijít do styku s webovou stránkou Blinnkeru. V aplikaci totiž zvládnete registraci, přidání vozidla a v podstatě všechny operace jako na webu. V některých ohledech bude využití služby na smartphonu dokonce jednodušší. Řeč je především o přidávání aktuálních dopravních informací, kdy aplikace sama rozezná vaši polohu a vám tak stačí napsat základní údaje, případně přiložit fotografii.

BLINNKER
BLINNKER
Cena: zdarma
  • BLINNKER Screenshot
  • BLINNKER Screenshot
  • BLINNKER Screenshot
Blinnker
Blinnker
Cena: zdarma+
  • Blinnker Screenshot
  • Blinnker Screenshot
  • Blinnker Screenshot
  • Blinnker Screenshot

Kontakt přes SPZ

Mobilní aplikace nabízí ty samé funkce a možnosti, jako klasická desktopová verze. Zaměřím se ale na jednu zajímavou funkci, která je výsadou právě pouze mobilní aplikace; jde o SPZ zprávy. Díky ní můžete kontaktovat i uživatele, které nemáte přidané ve svém seznamu přátel, a to jen díky státní poznávací značce na jejich vozidle. Jak uvádějí sami tvůrci, SPZ zprávu můžete poslat například pokud někdo zapomene vypnout světla na parkovišti nebo nechá stažené okénko.

Pro to, aby byla zpráva příjemci doručena, je ovšem zapotřebí splnit několik požadavků. Uživatel vozidla musí být pochopitelně registrovaný na Blinnkeru a musí mít také zaregistrované dané vozidlo včetně jeho státní poznávací značky. Zároveň také nesmí mít vypnuté upozornění na příchozí SPZ zprávy v mobilní aplikaci.

blinnker_android

Celkově je mobilní aplikace Blinnker velmi pěkně graficky zpracovaná, rychlá a stabilní. Jedinou nevýhodou je absence české lokalizace. Čeští uživatelé se zatím musejí spokojit pouze se slovenštinou. To ovšem není nic vážného, co by omezovalo její využití a brzy bychom se měli dočkat jejího doplnění.

Závěr: bez uživatelů to nejde

Sociální síť Blinnker má před sebou zajímavou budoucnost. Už v současnosti má služba rozhodně co nabídnout a myslím si, že se v budoucnu dočkáme i dalších nových funkcí zaměřených především na motoristy. Prostor pro přidávání nových funkcí zde rozhodně je. Již nyní si můžete prostřednictvím Blinnkeru například sjednat pojištění vašeho vozidla. Stačí zadat údaje o vozidle a o vás a následně si můžete s nalezených nabídek vybrat tu, která vám nejvíce vyhovuje.

Úspěch Blinnkeru bude ovšem záviset na jedné věci – na počtu uživatelů. Bez velkého počtu uživatelů se neobejde žádná sociální síť. Služba je zatím v počátcích, což je znát například v nízkém počtu přidaných dopravních omezení. Pokud se vývojářům povede nalákat dostatek uživatelů, může být budoucnost Blinnkeru velmi zajímavá.

Zdeněk Beran

Redaktor serveru SMARTmania.cz a dalších technologických webů, fanoušek počítačového hardwaru, mobilních zařízení všeho druhu a jiné elektroniky, milovník akčních počítačových her a PUBG.

16 komentářů

  1. recenze? podla mna skor inzerce…

  2. Honza350 (neregistrovaný)

    K čemu další sociální síť? A k čemu by to jako mělo být? Waze funguje dělá co má, Facebook taky, Instagram taky… Proč to dublovat atd? Osobně mám spíš dojem (alespoň v mém okolí), že lidi se od sociálních sítí spíše vzdalují. K čemu toto? Nezkoušel to kdysi i Motomail? Pane Huláne, tohle asi nedopadne :-)

    • Honza350 (neregistrovaný)

      Nehledě na fakt, že blinker (z automobilového průmyslu se speluje s jedním N) a navíc na této doméně existuje webová služba zabývající se prodeji/financování atd právě aut… Toto je opravdu nešťastný i samotný název (navíc zbytečné) služby…

  3. Anacron (neregistrovaný)

    Jediné co mi přijde trochu zajímavé jsou SPZ zprávy, ale hned naráží na několik problémů. Myslím, že nejsem sám kdo nerad ventiluje na internetu zbytečně moc informací – včetně SPZ/RZ auta. Navíc se podle mě takové zprávy stejně zvrhnou jenom na zasílání nadávek mezi agresivními řidiči a krásně cílenou reklamou (“Máte prasklinu na skle – kontaktujte Autosklo ABC, …”, “Dosluhuje Vaše vozidlo? Navštivte nás autobazar.” atd.)

  4. daf (neregistrovaný)

    Zoufale tomu chybí uživatelé a obsah, hromada řečí před skoro 2 lety a co se změnilo? Skoro nic, nejbližší auto na prodej mám 170km. Nejčerstvější dopravní informace je 4 dny stará.
    Kdysi sem se přihlásil do testování, ale jak je vidět, je to mrtvola

  5. hulan_je_noob (neregistrovaný)

    Bozk smrti tomu klasicky dal pan Hulan. Vsetkeho coho sa chyti alebo co oblubuje, tak je odkazane na zanik :-D.

  6. Hadek Rulán (neregistrovaný)

    Blinnker je predevsim tunel na investora. Samotny web je absolutne o nicem, neni tam nikdo, a to jim reklama bezi vice nez mesic. Propadak roku. Tak jako to Hulan umi :-D

  7. Roman (neregistrovaný)

    Môj názor? Táto sociálna sieť nemá budúcnosť…

  8. Miluju ty vaše zavistive komenty. Typická povaha Čechů. Hnus.

    • Já (neregistrovaný)

      Proč závistivé? Prostě síť o ničem. Není třeba v tom hledat víc.

    • Petr (neregistrovaný)

      Kde vidis jake zavisitve komenty ty joudo? A co konkretne mame Hulanovi zavidet? Tu 20 letou olitanou rezvou plecku, v ktere si vozi zadek – ted pokud mu ji jeste nezabavili exkutori? Ci tech nekolik exekuci, ktere ma ten zkrachovalec na krku? Nebo snad tento “veleuspesny” projekt s pcotem uzivatelu, ktery je srovnatelny s poctem uzivatelu mobilnich Windows – tedy nula nula prd?

  9. Já (neregistrovaný)

    Absolutně mě nic nepřimělo si to nainstalovat. Toto bude propadák.

  10. Max (neregistrovaný)

    Ve skutečnosti většina lidí na planetě nemá o sociálních sítích ani ánung! Velcí hráči na trhu obsluhují dohromady něco kolem 2 miliard účtů, což se většině ani neblíží!

    • A) Oni velcí hráči jak píšeš nemají prakticky vliv v Asii, takže tam si nějakou tu miliardu přičti místním sociálním sítím (např. nejprovařenější WeChat v Číně), B) Ne všude je prostě funkční infrastruktura.
      Ve skutečnosti dost možná před námi leží otázka, zda ta většina (tzn. nadpoloviční část) populace přeci jen v nějaké sociální síti (asi se bavíme, že médiem je internet) náhodou skutečně není.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *