- Apple klidně zastaví vývoj skládacího iPhonu či iPadu
- Klíčovým prvkem je displej, respektive hrbolek v něm vzniklý překládáním
- Pokud Apple nedokáže tento detail eliminovat, možná vývoj opravdu ukončí
Zatímco výrobci jako Samsung, Honor nebo třeba Vivo vesele nabízejí už i 5. generace svých skládacích telefonů, Apple se stále drží v pozadí a s trendem ohebných konstrukcí ve spotřební elektronice komerčně neexperimentuje. Podle věrohodných zdrojů je za tím problém, který ale rozhodně netrápí jen jeho.
Ohebný iPhone, nebo spíš iPad?
O tom, že Apple pracuje na iPhonu s ohebnou konstrukcí a flexibilním displejem, se spekuluje prakticky již od první generace Samsung Galaxy Fold. A ten dorazil léta páně 2019. Skládací iPhone však stále není k vidění, když nepočítáme zběsilé koncepce či patenty, ze kterých se žádný nemusí proměnit v komerční produkt.
Některé reporty dokonce hovoří o tom, že jako první si americký výrobce ozkouší ohebnou konstrukci na iPadu, tedy jeho řadě počítačových tabletů, nikoliv na iPhonu. Takové zařízení lze podle původních informací očekávat v roce 2026 či 2027, tedy relativně brzy – ale v porovnání s ostatními žalostně pozdě.
Expert: Apple skládačka možná ani nebude
Je však pravděpodobné, že se dočkáme až později. Apple totiž řeší jeden možná velmi neškodný problém, který mu ale brání v uvedení ostrého produktu na trh, tvrdí uznávaný analytik Mark Gurman. Ve svém nejnovějším textu na Bloombergu to popsal výstižně:
„Společnost Apple musí přijít na způsob, jak vytvořit skládací obrazovky bez záhybů, které se objevují u podobných zařízení od společnosti Samsung a dalších. Bylo mi řečeno, že pokud Apple nebude schopen tento problém vyřešit, mohl by se rozhodnout koncept skládacích zařízení zcela opustit. Stále je však čas.“
Apple zde tak aplikuje svou tradiční filozofii: pokud to nedokážeme udělat pořádně, nebudeme to dělat vůbec. Že mu kvůli tomu už teď ujelo několik vlaků v segmentu ohebných zařízení, je nad slunce jasné. Jeho jedinou výhodou je fakt, že zákazníci zatím nevnímají ohebné telefony jako nástupnický trend klasických placek; těch se totiž stále prodá řádově více než skládaček.