TOPlist

Servisní středisko Applu volá 20× denně na tísňovou linku, nikdo neví proč

Jedno kalifornské servisní středisko Applu má podle všeho vcelku zásadní problém. Denně z něj na tísňovou linku 911 míří až 20 telefonátů a celkem už místní policie obdržela okolo 1 600 nouzových volání. Jamie Hudson z policejního dispečinku říká, že u telefonátů z adresy servisního střediska Applu je situace vždy stejná — po přijetí hovoru nikdo nic neříká a občas je pouze v pozadí slyšet techniky bavící se o opravách iPhonů a dalších produktů Applu.

Telefonáty prý začaly ve stejné době, kdy iPhony počaly dostávat aktualizaci na iOS 11. Na vině je tak pravděpodobně nová bezpečnostní funkce, která umožňuje podržením kombinace bočních tlačítek (či jejich opakovaným mačkáním u iPhonů 7 a starších) vyvolat dialog pro rychlé vytáčení nouzového 911. U iPhonů 8 a X lze navíc telefonát vyvolat i rovnou, pokud budete tlačítka držet stisknutá i po zobrazení dialogu.

Představit si, jak může ke stisku tlačítek při opravě či diagnostice telefonu dojít, není až tak tak těžké. Otázkou však je, proč se to děje pouze v tomto kalifornském středisku a ne i v ostatních servisních centrech Applu. Mají zde tak neschopné pracovníky? Nedodržují správné předpisy? Nikdo neví.

Apple dle vyjádření celou věc „bere velmi seriózně a úzce na vyšetřování spolupracuje s místním policejním oddělením“. Tiskový mluvčí policejního oddělení v Elk Grove k problému přistupuje vcelku smířlivě a říká, že pravidelné telefonáty z Applu neohrožují veřejnou bezpečnost. Zdůrazňuje však, že je dostupnost tísňové linky životně důležitá pro všechny obyvatele.

Autor článku Tomáš Krompolc
Tomáš Krompolc
Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.

Kapitoly článku