Se smartphony se Xiaomi daří. Věděli jste, že vyrábí řadu zařízení pro chytré domácnosti?

Futuristická vize domácnosti ovládáné pomocí smartphonu se pomalu ale jistě stává skutečností. Čínské Xiaomi v poslední době představilo řadu technických doplňků pro domácnost, plně ovládanými na dálku pomocí mobilního telefonu. Dnes si těžko dokážete představit televizi bez dálkového ovládání a brzy tomu bude i s ostatními technickými doplňky v domácnosti. Bezpečnostní systém, osvětlení, čistička vzduchu, domácí bezpečnostní kamera, zásuvka, router…

Ovládání podobných zařízení odkudkoli pomocí jediné mobilní aplikace. Xiaomi už má v nabídce několik přístrojů, které lze skrze mobilní aplikaci ovládat. Česká komunita MIUI, která je napojena na čínského původce této aplikace, již nyní připravuje její lokalizovanou verzi a je připravena na její pravidelnou aktualizaci. Dobrou ukázkou je například čistička vzduchu, jejíž provoz můžete sledovat a řídit průběžně ze svého mobilního telefonu.

  
Chytrá domácnost podle Xiaomi

Pokud se vám hlavou honí otázka, zda jste „vypnuli jsme žehličku?“, i na toto existuje řešení. Android aplikace v telefonu umožní na dálku zhasnout rozsvícenou žárovku nebo vypnout celou zásuvku, do které je zapojen zapomenutý přístroj představující nebezpečí. S bezpečnostním systémem Xiaomi Smart Home Suite, jehož pohybové senzory nebo čidla otevření dveří a oken správně umístíte, zase můžete mít lepší jistotu, že se do vašeho bytu v době vaší nepřítomnosti nedobýval žádný nezvaný host.

A pokud vám mobilní telefon oznámí narušení prostoru, jednoduše si ve stejné aplikaci spustíte na dálku ovládanou IP kameru a uvidíte, co se u vás doma opravdu děje. Xiaomi má i vlastní Wi-Fi router, který spojuje funkci vytvoření bezdrátové sítě, sdílení internetu a datového úložiště, a to i pro propojení s kompatibilním televizorem či audio přehrávačem.

Michal Javůrek

Nadšenec do mobilních technologií, vášnivý fotograf, cyklista a sběratel starých telefonů. Pokud zrovna nesedím u počítače, najdete mě v přírodě s fotoaparátem přes rameno, nebo v sedle na kole.

12 komentářů

  1. crixol (neregistrovaný)

    Koukám, že platí dobře..všechny media melou jen Xiaomi sem Xiaomi tam

    • Peete (neregistrovaný)

      Reklama je důležitá věc, akorát někdo investuje a někdo šetří :-)

    • htcjirka (neregistrovaný)

      Kvalitní výrobek nepotřebuje reklamu.

    • Peete (neregistrovaný)

      To víš že jo :D ale pobavilo mě to ;-)

    • _iNTERFACE (neregistrovaný)

      jirka ma pravdu, kvalitny vyrobok nepotrebuje obrovske naklady na marketing, vid apple a presny opak samsung… ;) aj ked toto je podstatne odlisny segment a preto tej reklamy treba podstatne viac…

    • Peete (neregistrovaný)

      Napsal, že kvalitní výrobek nepotřebuje reklamu, nic víc. A já reagoval, že je to nesmysl. Nevím, jak bych se potom o tom výrobku dozvěděl. Když jsou peníze, tak je to jedna z prvních věcí, co jde na řadu a je jedno, zda je kvalitní nebo nebo ne a jestli jde o Huawei, Samsung nebo Jihlavanku :D

    • Michal Javůrek (neregistrovaný)

      Crixol: Komerční články jsou u nás označeny jako „placená inzerce“. A tou tento text rozhodně není. Mě samotného věci ohledně chytré domácnosti zajímají, a produkty od Xiaomi mi přišly zajímavé, tak proč o tom nenapsat? :)

    • S4crifice (neregistrovaný)

      Já si nějak nepamatuji, že by před necelým rokem byla na každém rohu reklama na Xiaomi a stejně jsem usoudil, že to je pro mně nejlepší volba … o tom rozhodně nerozhodne nějaký bill board nebo reklamní banner, video, atd…

      Stačí číst uživatelské zkušenosti – někdo se rozhoduje podle marketingu a někdo si počká měsíc/dva od uvedení do provozu a pak hodnotí … varianta 2 mi přijde logičtější a rozumnější ..

  2. Johny (neregistrovaný)

    Jako tohle už je trochu moc ne? Tak když o tom napíše jeden českej server, udělá na to vlastní testy a recenze, tak vy jako přijdete a čórnete to a budete to vydávat za svoje? Pěknej shit, Michale.

    [odkaz]

    • Michal Javůrek (neregistrovaný)

      Než mě takto osočíte, možná by bylo fajn si ověřit fakta. Říká vám něco pojem tisková zpráva? To je text, který agentura/výrobce rozešle novinářům (v tomto případě českým mobilním webům), které ji pak zpracují. Nikdo tady tedy nic „nečóruje“. Ostatně agentura, která v ČR zastupuje Start Distribution, tiskové zprávy zveřejňuje i na svém webu, odkud jsou přístupné pro všechna média (fyi.cz)

    • Johny (neregistrovaný)

      Michal: Ok, v tom případě se omlouvám že jsem vás takto nařknul (upřímně). Nezkopíroval jste to z mobilenet. Jen nechápu, proč tam tedy neuvádíte zdroj informace, protože je to skoro doslova přepsaný. Takto to vypadá jako vlastní investigativní činnost, což se na mě nezlobte, ve světle s obdobnými články u konkurence to působí dost neseriozně :-/

    • Michal Javůrek (neregistrovaný)

      Ok. Článek má označení „tisková zpráva“, která nám přišla na redakční e-mail a kterou jsme zpracovali.

Napsat komentář

Tip: Nechcete pokaždé vyplňovat požadované údaje? Vytvořte si na SMARTmanii uživatelský účet ;-)

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.
Vyžadované informace jsou označeny *