Případ hořících akumulátorů v tabletofonech Samsung Galaxy Note7 se pomalu blíží ke konci. Korejský výrobce se chystá zveřejnit zprávu o tom, co problémy způsobovalo (více informací), ještě předtím se pochlubil statistikou úspěšnosti globální svolávací akce.
Z celkových 3,06 milionu prodaných kusů se k Samsungu vrátilo 2,7 milionů, tedy asi 88 procent. Nejvíce si nebezpečné telefony paradoxně ponechávají majitelé z domoviny Samsungu, Jižní Koreji, Evropané patří ke svědomitějším zákazníkům – vrátili více než 90 procent telefonů. Podle oficiálního vyjádření české pobočky Samsungu se ČR Evropskému průměru nevymyká, k vysoké míře návratnosti údajně pomohla aktualizace, která omezila maximální kapacitu nabití akumulátoru na 60 procent.
Samsung se pochopitelně stále snaží, aby se mu vrátily všechny prodané kusy, proto začne 15. prosince distribuovat novou aktualizaci, která míru nabití omezí na pouhých 30 procent. Někteří zahraniční operátoři dokonce zašli ještě dál, a ve spolupráci se Samsungem upravují firmware tak, aby došlo k odpojení telefonu od sítě (více informací). Podle neoficiálních zpráv za problémy nemohou samotné akumulátory, ale špatný návrh rozložení vnitřních součástí telefonu.
Za explozemi modelu Note7 stál zřejmě špatný návrh vnitřního prostoru
Nová aktualizace softwaru baterie je speciálně navržena tak, aby posílila rozhodnutí zbývající skupiny zákazníků, co nejdříve vyměnit své zařízení prostřednictvím lokálních výměnných programů Galaxy Note7. Od vydání této nové aktualizace si slibujeme, že i zbývající menší část Galaxy Note7 v regionu bude vyměněna. I nadále aktivně sledujeme míru návratnosti a budeme brát v úvahu všechny dostupné možnosti, jak zajistit, aby se vrátil zbytek zařízení,“ uvedl Ondřej Koubek, PR manažer Samsung Electronics Czech and Slovak.