Samsung do svého seznamu dodavatelů zařadil čínskou firmu Weldbond. Jde o obřího výrobce lepidel, který podle slov svého CEO dodal nějaký svůj produkt 500 milionům z celkových 700 milionů smartphonů vyrobených tento rok v Číně.
Samsung se k lepidlu začal tento rok přiklánět především u sérií A a M, ale větší míra ho byla použita i u Galaxy Note 10. Další rok se pak očekává, že Samsung vsadí na produkty Weldbondu i u vlajkové řady Galaxy S11.
Konec oboustranné lepicí pásky
Rozhodnutí Samsungu je z hlediska zákazníků dobrou i špatnou zprávou zároveň. Lepidlo totiž bude používáno tam, kde je dosud používána oboustranná lepicí páska. Lepidla ale zpravidla stačí menší vrstva a lze ho nanést přesněji. To umožní minimalizovat v telefonu například rámečky a další „hluchá místa“.

Nevýhodou je pak především horší možnost opravy telefonu v domácích podmínkách. Zatímco lepicí pásku lze vcelku snadno s trochou šikovnosti odlepit a nahradit, u lepidla už je to o dost náročnější. Lepicí pásky také vykazují vyšší spolehlivost z hlediska voděodolnosti. V této oblasti se však podle zdrojů z průmyslu používaná lepidla v poslední době dosti zlepšila.
Tip: Šéf servisu Samsungu: přijdete přehráním software telefonu o záruku? (rozhovor)
Samozřejmě nelze pominout ani ekonomickou stránku věci. Výroba telefonů s použitím lepidla je levnější a jednodušší, byť to zákazníci asi na konečné cenovce nepocítí. Pro výrobce je ale lepidlo výhodnější téměř ve všech fázích výroby. Aplikace z velkých zásobníků je jednodušší než nalepování oboustranné pásky, kde se navíc musí řešit odstranění krycí vrstvy a následné skladování tohoto odpadu.
no konecne. epl to lepi kanagomem uz nekolik let
možnost opravy telefonu v domácích podmínkách :-D Každej si má koupit mobil podle svých finančních možností, včetně případných nákladů na opravu a údržbu. A ne něco smolit na koleně. Za mého dětství jsem u nás na dvoře několikrát viděl „uživatelskou“ GO motoru, to už dnes taky nikoho nenapadne … :-P
Mnoho oprav značkové servisy vůbec neprovádějí, protože je sami neumějí provést. Maximálně nabídnou slevu na nový či repasovaný telefon. Jediným řešením je pak neautorizovaný servis. Podobně iniciativy a konstrukční řešení komplikují práci i neautorizovaným servisům.
Přístup který zastáváš vede tak akorát k hůře a hůře opravitelným výrobkům. V extrémním případě pak k neopravitelným – zahazovacím výrobkům. Nevím jak pro tebe, ale pro mě je takový přístup nepřijatelný. Ať výrobek stojí moc či málo.
Pro výrobce je jakákoliv možnost opravy vždy ekonomický problém.
Bude doba i u tohoto produktu, kdy všechny tyto mobilní telefonní přístroje budou prodávány jako neopravitelné, resp. velmi draho, vzhledem k pořizovací ceně nového. Takto je tomu už i u mnoha dalších spotřebičů. Konzumní společnost.