Jihokorejský Samsung, to nejsou jenom smartphony a pračky. Neméně důležitým odvětvím je také výroba displejů, se kterými se zákazníci setkávají nejen ve výrobcích Samsungu, ale mnohdy také u konkurence. Místem, kde se s panely z Jižní Koreje budeme dříve či později setkávat, budou městské citylighty a podobné reklamní plochy. Svou vizi reklamních ploch pro digitální dobu představili Korejci na veletrhu ISE v Amsterdamu.
„Díky tomu, že naše digitální displeje určené pro komerční nasazení nově nabídnou rozlišení 8K, budou moci firmy zákazníkům, které chtějí oslovit, nabídnout dokonalý obraz v kvalitě, jaká byla doposud nedosažitelná,“ uvedl Seog-gi Kim, výkonný viceprezident divize Visual Display společnosti Samsung Electronics.
Konečně reálné využití pro rozlišení 8K?
Mezi představené produkty patří například panel QLED 8K Signage s úhlopříčkou 82″ a upscalingem pomocí umělé inteligence, obrazová stěna The Wall o velikosti 292″, algoritmus Multi-Link LED HDR starající se o převod jakéhokoli obsahu do HDR bez speciálních metadat a řada OMN/OMN-D, která je určena přímo pro komerční použití třeba na autobusových zastávkách a zároveň se pyšní využitím operačního systému Tizen 4.0. Doufejme, že se s novými panely budeme na ulicích potkávat co nejdříve.