TOPlist

Rimac Nevera R zrychlí z nuly na sto za 1,74 sekundy. Do výroby půjde jen 40 kusů

Rimac Nevera R
  • Speciální verze Rimacu Nevera nabídne 2107 koní i lepší aerodynamiku 
  • Dojezd má dosahovat ke 400 km, cena míří k šedesáti milionům
  • Rimac byl ještě v roce 2009 malý startup, nyní zaměstnává 2200 lidí 

Elektrickému supersportu Rimac Nevera jsme se zde již několikrát věnovali, nyní ale původem chorvatská automobilka přichází s ještě rychlejší verzí Nevera R. Už tak bleskové zrychlení z nuly na sto za 1,9 sekundy bylo sníženo na 1,74 sekundy a navýšení se dočkal též celkový výkon, který nyní dělá 2107 koní. Díky vylepšené aerodynamice a přítlaku došlo ke zrychlení vozu také v reálném provozu na závodních okruzích. Pod dohledem výrobce je možné odemknout omezovač. Po této úpravě se s novým Rimacem dostanete až na maximálku 412 km/h, což zní dost šíleně, ale i bez tohoto zásahu vůz zvládne jet rychlostí 350 km/h.

Vzhledem k tomu, že jedná o elektromobil, je třeba uvést také kapacitu baterie 108 kWh, která má umožnit dojezd vozu okolo 400 km dle metriky WLTP. Na dojezd se zde ale samozřejmě příliš nehraje. Rimac Nevera R bude modelem jen pro pár vyvolených, protože se plánuje série pouhých čtyřiceti kusů. Dost limitující je pak také cena, která se má vyšplhat v přepočtu až někam k šedesáti milionům korun.

Rimac Nevera R
Zlepšil se také přítlak vozu a jeho ovladatelnost

Rimac vyvíjí hypersporty i elektrické robotaxi

Zakladatel značky Mate Rimac dodává, že upadající poptávka po elektromobilech mu vrásky nedělá. Dle něj se v případě značky Rimac jedná o sběratelské vozy pro nadšence, kteří do podobných produktů vloží svůj kapitál rádi i v budoucnosti. Taktéž příběh značky je v tomto případě dalším důvodem pro investici. V roce 2009 se jednalo o garážový startup s třemi zaměstnanci a dnes je v centru značky zaměstnáno 2200 lidí. Rovněž Rimacovo portfolio se rozrostlo na společnosti Rimac Technologies, Bugatti Rimac nebo Rimac Verne, která se specializuje na elektrická robotaxi.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku