TOPlist

Reklamy v App Store jsou hitem, Apple je významně rozšíří

Ikona aplikace App Store na iPhonu

App Store je primárním a také jediným zdrojem aplikací i her na platformě iOS. Není proto divu, že o reklamní prostor uvnitř obchodu je mezi vývojáři velký zájem, alespoň podle Applu. Firma z Cupertina se nyní rozhodla jim vyjít vstříc – reklamní prostor, který se doposud omezoval pouze na vyhledávání, se rozšíří i do dalších částí obchodu. Tím chce především menším vývojářům pomoci v růstu.

new app store ads today tab
Reklamy se v App Store již nacházejí, jen jste si jich pravděpodobně nevšimli

Nově si mohou vývojáři zaplatit prostor hned na úvodní stránce App Store, který je z reklamního hlediska tím nejexkluzivnějším. Sponzorované aplikace se tak mohou objevit hned vedle každodenních výběrů od týmu spravujícího App Store. Od nich samozřejmě budou placené reklamy zřetelně vizuálně odlišeny, aby nedošlo k matení zákazníků a náhodné záměně předem pečlivě vybraného obsahu za aplikace, které si své místo zasloužily platbou na účet Applu.



Ikona mobilního obchodu Apple App Store



Nepřehlédněte

App Store je továrnou na peníze. Loni vývojářům vydělal přes bilion korun

Druhým místem, kam se rozšíří reklamní prostor, jsou přímo informace o jednotlivých aplikacích. Vespod stránky informující o aplikaci se reklamy budou zobrazovat v části „Mohlo by se vám také líbit“, přičemž i zde budou sponzorované aplikace zřetelně odlišeny. Všechny reklamy budou muset splňovat přísné podmínky na ochranu soukromí uživatelů včetně respektování odmítnutí souhlasu s personalizovanými reklamními sděleními.

Autor článku Dominik Vlasák
Dominik Vlasák
Redaktor, cestovatel, fanoušek technologií, Star Wars a dobré kávy.

Kapitoly článku