TOPlist

První reklama vytvořená umělou inteligencí bere dech. Pro známé hračkářství ji vytvořila Sora

Snímek z reklamy Toys "R" Us vytvořené s pomocí AI Sora
  • Hračkářský řetězec Toys “R” Us se pokouší o velkolepý návrat
  • Experimentuje přitom s umělou inteligencí Sora od OpenAI
  • Ta hračkářství vytvořila reklamu na míru, která nevypadá vůbec špatně

Umělá inteligence v posledních měsících roste bez přehánění raketovou rychlostí a s tím vzrůstají i obavy, jakým způsobem ovlivní práci řady lidí. Mezi prvními na pomyslném seznamu jsou kreativní odvětví, zejména pak marketingoví experti. Právě na jejich práci se demonstrují možnosti umělé inteligence poměrně dobře – ostatně stačí několik příkazů a série AI nástrojů zvládne nejen vymyslet text a scénář reklamy, ale také ji celou „natočit“.

Reklama vytvořená pomocí AI Sora je působivá

K dokonalosti ovšem měly tyto pokusy poměrně daleko, ostatně vzpomeňte si na náš článek z minulého roku, kdy jeden nadšenec vytvořil reklamu na fiktivní pizzerii. Ačkoli byl tento pokus na jednu stranu úchvatný, nedostatky umělé inteligence z této reklamy působily spíše jako humorná epizoda než budoucnost, která klepe na dveře. Uplynul ale sotva rok a s novými nástroji, jako je Sora od OpenAI, se umělé inteligenci otevírají nové možnosti.

Skvělým příkladem je nejnovější reklama na hračkářství Toys “R” Us, které v našich končinách mnoho lidí nezná, avšak ve Spojených státech se jedná o poměrně známou značku, která už ovšem má dobu své největší slávy za sebou. Společnost WHP Global, která značku Toys “R” Us v současné době licencuje například velkým obchodním domům, se rozhodla prozkoumat nové možnosti a nechala si vytvořit reklamu s pomocí umělé inteligence.

Ačkoli některé titulky označují tuto reklamu za první reklamu vytvořenou pomocí Sory od OpenAI, tisková zpráva nenaznačuje, že by se měla vysílat jinde než na webu společnosti, i když minulý týden měla premiéru před publikem složeným z vedoucích pracovníků reklamních agentur na festivalu Cannes Lions 2024 ve Francii. PR oddělení se také nesnaží tvrdit, že je reklama zcela generována umělou inteligencí. Kreativní agentura Native Foreign, která záběry vytvořila, na videu pracovala s přibližně desítkou lidí a podle režiséra Nika Kleverova Sora pomohla s tvorbou přibližně 80 až 85 procent výsledné reklamy.

Původní hračkářství Toys “R” Us čelilo finančním problémům už v roce 2017, přičemž o rok později byla tradiční hračkářská značka nucena zavřít přes 800 svých kamenných poboček. WHP Global ovšem plánuje návrat značky na výsluní po otevření dvou nových prodejen – v letošním roce by firma ráda otevřela 24 dalších poboček, avšak není prozatím jisté, jakou roli v chystané expanzi bude hrát umělá inteligence. Nutno podotknout, že samotná reklama je sice jasně rozpoznatelná jakožto produkt AI, nicméně rychlost, jakou se umělá inteligence zlepšila, bere dech.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

Kapitoly článku