- Microsoft má za sebou další silný kvartál
- Redmondská firma vykázala rekordní finanční výsledky, tahounem byl tradičně cloud
- Nejméně se dařilo herní divizi, tržby z her zůstaly neměnné, prodeje konzolí se propadly
Microsoft v noci na dnešek zveřejnil hospodářské výsledky za uplynulé čtvrtletí, které ve fiskálním roce redmondské firmy otevírá nový účetní rok 2026. Americký gigant v období mezi červencem a zářím vykázal nejvyšší tržby v historii a dokázal z nich vygenerovat rekordní zisk. I přes to se ale ve zveřejněných číslech dají najít varování, propadl se zejména prodej herních konzolí.
Rekordní tržby i zisk
Microsoft v uplynulém kvartálu utržil 77,7 miliardy dolarů (asi 1,63 bilionu korun), což je o 18 procent více než ve stejném období v loňském roce. Čistý zisk narostl o 12 procent na 27,7 miliardy dolarů (asi 581,14 miliardy korun). Microsoft rovněž vrátil akcionářům 10,7 miliardy dolarů prostřednictvím dividend a zpětného odkupu akcií.
Microsoft byl tradičně silný v cloudu. Divize Intelligent Cloud vygenerovala tržby ve výši 30,9 miliardy dolarů, což je meziročně o 28,2 procenta více. Tahounem se stala služba Azure, která rostla o 40 procent.
Divize Productivity and Business Processes Microsoftu přinesla 33,02 miliardy dolarů, což je meziročně o 16,6 procenta více. Microsoft si pochvaluje zvýšené prodeje služby Microsoft 365 – u firemních zákazníků se tržby zvýšily o 17 procent, u běžných spotřebitelů dokonce o 26 procent.
Nejslabší čísla vygenerovala divize More Personal Computing, v uplynulém čtvrtletí dosáhly tržby 13,76 miliardy dolarů, což je meziročně o 4,4 procenta více. Tržby z prodeje Windows se zvýšily o 6 procent, příjmy z prodeje obsahu pro konzole Xbox vzrostly o pouhé jedno procento. Mnohem hůře jsou na tom prodeje samotných konzolí Xbox, tržby z nich meziročně klesly o 30 procent. Trh s konzolemi je evidentně nasycen a čeká se na příchod nové generace.
Microsoft je podle svého ředitele Satyy Nadelly i nadále odhodlán investovat do vývoje umělé inteligence, ještě do konce letošního roku chce firma zvýšit svoji kapacitu v této oblasti o 80 procent, v příštích dvou letech pak plánuje zdvojnásobit rozlohu svých datových center.