Apple patří mezi firmy, které si za své produkty nechávají pořádně zaplatit. Není proto divu, že je společnost z Cupertina pod drobnohledem nejen svých zákazníků a každá, byť sebemenší, chyba se stává terčem mohutné kritiky. Jinak tomu nebylo ani v případě inovativního druhu klávesnice s takzvaným motýlkovým mechanismem, kterým osazoval Apple své notebooky mezi lety 2015–2019. Ten měl jednu zásadní nevýhodu – prakticky nešel vyčistit. Kvůli tomu někteří uživatelé hlásili nefunkční klávesy už několik měsíců po zakoupení zařízení.
Podle zpravodajské stanice CNBC ale chce Apple hodit celou záležitost za hlavu. Připravil si proto odškodné v celkové výši 50 milionů dolarů (cca 1,2 miliardy Kč), které vyplatí všem majitelům MacBooků, MacBooků Air a MacBooků Pro zakoupených mezi roky 2015 až 2019, kteří se museli potýkat s vadami spojenými s klávesnicí.

Zákazníci, kteří museli klávesnici u svého přístroje vyměnit několikrát, mají nárok na odškodné v rozmezí 300 až 395 dolarů (cca 7 250 až 9 500 Kč). Ti, kteří měli to štěstí, že vyměnili klávesnici pouze jednou, mohou od Applu získat 125 dolarů (cca 3 000 Kč) a jedinci, kteří měnili pouze jednu klávesu, dostanou 50 dolarů (cca 1 200 Kč).
Štědrost Applu má ovšem své mantinely. Finanční kompenzaci firma poskytne pouze zákazníkům ze sedmi států USA (včetně Kalifornie, New Yorku a Floridy) a dotčení rovněž musí prokázat, že zařízení servisovali v Apple Store či autorizovaném servisním středisku. Smůlu mají také zákazníci, kteří si nechali vyměnit klávesnici po skončení záruční doby – ti totiž mohli za servis zaplatit až 475 dolarů (cca 11 500 Kč), což jim finanční kompenzace Applu nepokryje.