Domů » Bleskovky » Při nehodě Tesly zemřeli dva lidé. Média neinformují na základě faktů, zlobí se Musk

Při nehodě Tesly zemřeli dva lidé. Média neinformují na základě faktů, zlobí se Musk

Nehoda vozu Tesla, jež se stala minulý týden v Texasu, je mnohými kritiky považována za důkaz, že Autopilot, tedy schopnost vozu řídit bez zásahů řidiče, ještě není v žádném případě připravena pro běžný provoz. Otázkou zůstává, do jaké míry za tímto negativním obrázkem stojí média, která o nehodě informují.

Tesla crash
Následky nehody vozu Tesla v Texasu. Zdroj: Houston Chronicle

První zprávy hovořily o tom, že dva muži chtěli vyzkoušet, jak Autopilot funguje. Jeden si proto sedl na místo spolujezdce, druhý pak na zadní sedačky a aktivovali zmíněnou funkci. Auto se však dle prvních zpráv nekontrolovaně rozjelo a při nárazu do stromu oba muži zahynuli.

Tesla o nehodě dlouho mlčela, ticho nakonec prolomil ředitel společnosti Elon Musk na Twitteru. Ke zmíněné nehodě uvedl, že daný vůz neměl a ani nemohl mít aktivovaného Autopilota, jelikož majitel tuto funkci neměl zakoupenou. Dále uvedl, že Autopilot funguje na silnicích s jasným značením, což nebyl tento případ.

Další uživatelé a majitelé vozů Tesla pak na Twitter přidali videa o tom, jak se vůz chová, když je aktivováno samořízení a na sedadle řidiče nikdo nesedí. V takové chvíli vůz funkci nezapne a i při pouhém odepnutí pásů na místě řidiče se funkce vyruší.

Pro mnohé odpůrce robotických vozů je tato nehoda vodou na mlýn, zároveň také ukazuje, jak silný vliv mají média na tvorbu názorů ve společnosti. Jak blízko je lidstvo k tomu, aby mohlo nasednout do vozu, vyslovit cíl cesty a o zbytek se postaralo auto samotné, je nejasné, Tesla však tvrdí již několik let, že Autopilot má méně nehod na 100 000 kilometrů než řidič-člověk. Bližší informace však poskytnou výsledky vyšetřování, které aktuálně probíhá.

David Preiss

Student vysoké školy žijící v Praze. Rád zkouší nové věci a neustále šilhá po novém telefonu, i když ho nepotřebuje. Fanoušek Elona Muska a jeho projektů, především pak vozů Tesla. Rád běhá, plave a odpočívá na gauči.

6 komentářů

  1. A co takhle zasahující hasiči a policisté na místě nehody jenž nenašli žádné tělo na místě řidiče, toho jako naschvál přemístili dozadu nebo na sedadlo spolujezdce nebo řidič z místa nehody utekl?

    Tady bych opravdu věřil tomu, že ten systém je stále na dvě věci……

    • Nebo se někdo snažil zadarmo aktivovat autopilota, musel při tom obejít bezpečnostní pojistky a takhle to dopadlo…

    • Ten systém je skvělý, ale jen jako asistenční systém. Řidič musí sedět za volantem a musí čumět na silnici. Za tuhle nehodu rozhodně nemůže Tesla, ale frajer, který ji měl řídit. No alespoň už neohrozí nikoho jiného, jen škoda, že spolujezdec neměl víc rozumu než řidič.

    • Tesla může za to, že pojmenovává systémy nepravými jmény, aby nalákali investory a vzbulili halo. Kdyby to pojmenovali driving assistant, nikdo by nemohl říkat, že je to autonomní.

    • V letadlech je také přítomen autopilot a piloti musí sedět u kormidla nepřetržitě. Tesla to může pojmenovat jak chce, ale stále je to je stroj s nějakou automatizací, která může kdykoliv selhat.

  2. Tesla netesla.
    Automobil je stroj.
    Odpovědnost má vždy člouvěk. Řidič.
    Není třeba víc řešit a spekulovat.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).