TOPlist

Praktické vyhledávání s pomocí AI: do Chrome přichází funkce Circle to Search

Galaxy S24 Ultra a Galaxy AI – funkce Circle to Search
  • Do prohlížeče Google Chrome míří umělá inteligence
  • S její pomocí Chrome vyhledá podobné obrázky nebo připraví srovnání prohlížených produktů
  • Umělá inteligence rovněž pomůže s vyhledáváním dříve prohlížených webů

Google na začátku letošního roku představil funkci Circle to Search, která zpřístupňuje u vybraných telefonů se systémem Android nový způsob vyhledávání v obrázcích se zapojením umělé inteligence – stačí jenom dlouze podržet domovské tlačítko, zakroužkovat libovolný objekt na obrazovce a Google se tento objekt s pomocí umělé inteligence pokusí rozpoznat a nabídnout podobné obrázky. Premiéru si tato funkce odbyla na smartphonech řad Samsung Galaxy S24 a Google Pixel 8, poté se začala šířit do dalších zařízení. Nyní ji Google pomalu integruje i do desktopového internetového prohlížeče Chrome.

Circle to Search míří do Google Chrome

Vizuální vyhledávání se stalo součástí prohlížeče Google Chrome ve verzi 128, která je aktuálně dostupná jako beta. Funkce se v tomto případě jmenuje Search with Google Lens, přičemž princip fungování je podobný jako u Circle to Search na smartphonech – stačí na aktuálně otevřené webové stránce označit libovolný objekt (na obrázku nebo i ve videu), načež se jej Google pokusí najít na podobných obrázcích.

Vyhledávání skrze Google Lens v prohlížeči Chrome

Funkce je v prohlížeči Chrome pro Windows a MacOS schovaná v rozbalovacím menu pod třemi tečkami vpravo nahoře, snazší to mají uživatelé systému ChromeOS (od verze 127), kde ji reprezentuje ikona napravo v adresním řádku. Galerie podobných obrázků se poté otevře v bočním panelu napravo, který dokonce obsahuje textové pole, aby bylo možné vyhledávání obrázků doplnit textovým dotazem.

Vyhledávání skrze Google Lens v prohlížeči Chrome

Chrome ovládne umělá inteligence

Tím však přísun novinek do prohlížeče Chrome nekončí. Novou funkcí je i „Porovnání karet“, která využívá umělé inteligence k porovnávání produktů otevřených na různých kartách prohlížeče – přehled tohoto porovnání se pak objeví na jedné souhrnné stránce.

Porovnávání produktů s pomocí AI

Umělou inteligenci bude rovněž možné využít k nalezení některé webové stránky, kterou jste si prohlíželi v historii, postačí přitom přirozeným jazykem položit dotaz typu „jaký obchod se zmrzlinou jsem si prohlížel minulý týden?“ Tato vychytávka připomíná nechvalně proslulou funkci Recall z Windows 11, doufejme tedy, že ji má Google lépe zabezpečenou.

Historie webových stránek v Google Chrome

Výše uvedené novinky by se měly v ostré verzi Google Chrome objevit v příštích týdnech, otázkou však, je, zda nebudou omezené regionem.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek

Kapitoly článku