- YouTube začíná tvrdě omezovat diváky s aktivním blokátorem reklamy
- V tuto chvíli jde prý o malý experiment, který se ale může co nevidět rozšířit
YouTube údajně začíná testovat vcelku nepopulární novinku týkající se reklam před videem a během něj. Uživatelům, kteří se snaží reklamy na YouTube blokovat AdBlockem a obdobnými službami, rovnou uzamkne obsah. Dokazuje to několik uživatelů z Redditu, kterých se testovaná novinka dotkla.
Tento týden sdílel uživatel u/Sazk100 screenshot vyskakovacího okna, které se zobrazilo přes celou obrazovku a nebylo tedy možné zhlédnout video. YouTube ve varování uvádí, že „nástroje, které blokují reklamy, na YouTube nejsou akceptovány“ a uživatel může buď deaktivovat tento nástroj, anebo přejít na předplatné Premium, které je bez reklam.
Oficiální stanovisko YouTube zní, že jde o malý pokus na velmi malém množství uživatelů. „Provádíme malý globální experiment, který vyzývá diváky se zapnutými blokátory reklam, aby reklamy na YouTube povolili nebo vyzkoušeli službu YouTube Premium,“ cituje mluvčího server Bleeping Computer. Čistě teoreticky tak může experiment probíhat i na uživatelích v Česku.
YouTube se brání tím, že blokování obsahu uživatelům s aktivním AdBlockem je na internetu poměrně běžné. Uživatelé na Redditu pod tímto příspěvkem přesto spustili smršť negativní kritiky, často i vulgární. Faktem je, že YouTube se nyní daří – za poslední rok přibylo do služby Premium 30 milionů nových předplatitelů, aktuální počet činí zhruba 80 milionů. Měsíční předplatné přitom v Česku vyjde na 179 Kč.