TOPlist

Polestar 2 se dočkal faceliftu, nabídne lepší dojezd i vyšší výkon. O kolik?

663190 20230124 Polestar 2 MY24
  • Facelift přinesl plnou masku, jakou má Polestar 3
  • Jednomotorová varianta má nyní pohon zadní nápravy, přepracovaný motor i větší baterii
  • Zvýšil se také výkon a dojezd dvoumotorové verze

Elektromobil Polestar 2 se dočkal faceliftu. Inovací s ním spojených přišlo hned několik, ať už se jedná o větší výkon, lepší dojezd, nebo vizuální změny.

Zásadní proměna proběhla na přídi. Původní mřížku nahradilo kompletní zakrytování po vzoru novějšího modelu Polestar 3. Toto místo je nyní označováno jako SmartZone a ukrývá množství senzorů i další techniku, jako je kamera, radar, akcelerometr a také vyhřívání, aby vše fungovalo i v severských podmínkách, kde má automobilka své kořeny.

663194 20230124 Polestar 2 MY24

Novinkou je varianta s jedním motorem a pohonem zadní nápravy namísto původní předokolky. U této konfigurace se zvýšila také kapacita baterie ze 78 kWh na 82 kWh i nabíjecí rychlost ze 155 kW na 205 kW. Větší baterie prodlouží dojezd asi o 80 km na zhruba 480 km (EPA).

Díky motoru s permanentním magnetem se můžeme těšit také na vyšší výkon. U jednomotorové varianty se bavíme o 220 kW a zrychlení z nuly na sto za 6,2 sekundy. Dvoumotorová verze sice nedostala větší baterii, ale výkon se díky novému pohonnému ústrojí taktéž navýšil, a to na 310 kW. Zlepšilo se také zrychlení z nuly na sto, které nyní činí 4,5 sekundy. Je-li vám to málo, můžete si pořídit Performance Pack a stovku díky výkonu 350 kW zdoláte za 4,2 sekundy.

Kromě výše uvedeného přibyly také drobnosti v interiéru, jako je bezdrátové nabíjení telefonu v základu pro všechny stupně výbavy nebo balíček asistentů Driver Awareness. Na webu výrobce již lze podávat předobjednávky, doručení prvních vozů s novými parametry se očekává ve třetím čtvrtletí letošního roku. Cena startuje na 50 190 eurech, což v přepočtu dělá asi 1,2 milionu korun včetně daně.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku