Podíl tabletů s Androidem roste, pozice iPadu už není tak neotřesitelná

Výsledky nového průzkumu od společnosti IDC týkajícího se trhu s tablety, by mohly poskytnou jisté náznaky, proč se Apple rozhodl pro vydání mini verze jeho úspěšného iPadu. Jak se totiž zdá, pozice iPadu vůči ostatním tabletům není až tak neotřesitelná, jak se zdála. Průzkum ukázal, že jeho podíl na trhu s tablety klesl za poslední kvartál ze 65,5 % na 50,4 %.

Naopak armáda tabletů v čele se Samsungem a Asusem stále pokračuje v ukrajování cenných procent. Samsung za třetí čtvrtletí tohoto roku dodal 5,1 milionu svých zařízení, což je nárůst o 115 % oproti předchozímu čtvrtletí, a nyní ovládá úctyhodných 18,4 % trhu. Pokud jde o Asus, tak ten také díky popularitě Nexusu 7 urval 8,6 % podíl. A zde je ve čtvrtletním srovnání mnohem výraznější rozdíl, a to konkrétně o 242,9 %.

 

Na třetím místě se umístil Amazon se svými Kindle Fire a Kindle Fire HD. Ty sice byly uvolněny až v polovině září, přesto se mu ale podařilo zvýšit tržní podíl na 9 %. Top 5 uzavírá Lenovo, které v tomto čtvrtletí dodalo 400 tisíc tabletů, převážně díky velkému úspěchu v Číně.

Je na místě upozornit, že zatímco Apple hlásí skutečný prodej, ostatní výrobci uvádějí pouze množství dodávaných kusů. Je tedy možné, že podíl iPadu bude přeci jen o něco vyšší. Pokud bychom se podívali na trh s tablety obecně, podařilo se zvýšit prodejní čísla na 49,5 %, což je oproti minulému kvartálů zlepšení o 6,7 %.  

Autor článku
Richard Bláha
image/svg+xml
+

Kapitoly článku