Při placení platební kartou je dobré být obezřetný a pozorně číst, co po vás terminál chce. O tom se přesvědčila také sedmatřicetiletá Ruska Olesja Schemjakowa, která svou nepozorností přišla o 7686 franků (zhruba 164 000 korun).
Olesja Schemjakowa se spolu se svým synem vypravila do jedné kavárny ve městě Dietikon, které se nachází v kantonu Curych ve Švýcarsku a při placení platební kartou si, k její smůle, nevšimla, že terminál po ní žádá výši částky na spropitné, nikoliv PIN kód, jak se Olesja domnívala. Zcela automaticky zadala číslo 7686; původně přitom měla za útratu v kavárně zaplatit pouhých 24 franků. Na svůj omyl přišla až o dva týdny později, kdy z banky obdržela výpis z účtu.
https://twitter.com/yceek/status/991855578971504640
U banky neuspěla, majitel kavárny nekomunikuje
Olesja se snažila svůj omyl reklamovat u své banky, kde ji bylo sděleno, že se nejedná o podvod a nemohou její reklamaci přijmout. Stejně reagovala i švýcarská policie, která ji odkázala na majitele kavárny.
Ruska se skutečně snažila vše vyřešit ještě s majitelem kavárny, který ji dokonce slíbil, že ji částku vrátí zpět. Olesja ale tvrdí, že majitel přestal komunikovat a později vyhlásil bankrot, kavárnu zrušil a žádné peníze Olesje nevrátil. Nakonec se rozhodla svěřit vše místním novinářům. A jaké z toho plyne ponaučení? Rozhodně je dobré být při placení kartou (či mobilem) obezřetný a dívat se, jaké údaje na terminálu zrovna vyplňujete.