Sledujte nás na YouTube

Platila kartou. Kvůli nepozornosti ji káva a zákusek vyšly na 164 tisíc

Při placení platební kartou je dobré být obezřetný a pozorně číst, co po vás terminál chce. O tom se přesvědčila také sedmatřicetiletá Ruska Olesja Schemjakowa, která svou nepozorností přišla o 7686 franků (zhruba 164 000 korun).

Olesja Schemjakowa se spolu se svým synem vypravila do jedné kavárny ve městě Dietikon, které se nachází v kantonu Curych ve Švýcarsku a při placení platební kartou si, k její smůle, nevšimla, že terminál po ní žádá výši částky na spropitné, nikoliv PIN kód, jak se Olesja domnívala. Zcela automaticky zadala číslo 7686; původně přitom měla za útratu v kavárně zaplatit pouhých 24 franků. Na svůj omyl přišla až o dva týdny později, kdy z banky obdržela výpis z účtu.

U banky neuspěla, majitel kavárny nekomunikuje

Olesja se snažila svůj omyl reklamovat u své banky, kde ji bylo sděleno, že se nejedná o podvod a nemohou její reklamaci přijmout. Stejně reagovala i švýcarská policie, která ji odkázala na majitele kavárny.

Tuhle Rusku vyšlo posezení v kavárně pěkně draho. Nepozornost při platbě kartou ji stála 160 tisíc korun
Tuhle Rusku vyšlo posezení v kavárně pěkně draho. Nepozornost při platbě kartou ji stála 160 tisíc korun

Ruska se skutečně snažila vše vyřešit ještě s majitelem kavárny, který ji dokonce slíbil, že ji částku vrátí zpět. Olesja ale tvrdí, že majitel přestal komunikovat a později vyhlásil bankrot, kavárnu zrušil a žádné peníze Olesje nevrátil. Nakonec se rozhodla svěřit vše místním novinářům. A jaké z toho plyne ponaučení? Rozhodně je dobré být při placení kartou (či mobilem) obezřetný a dívat se, jaké údaje na terminálu zrovna vyplňujete.

Tomáš Ondříšek

14 komentářů

  1. Štěpán (neregistrovaný)

    A teď ještě všem vyzradila svůj PIN :-)

  2. Měla být obezřetnější, ale majitel kavárny je hajzl (Pokud tomu skutečně tak bylo). Aby jednou nenašli jeho kostičky v jezeře v betonových bačkůrkách. :)

  3. Měla být obezřetnější, ale majitel kavárny je ha*jzl (Pokud tomu skutečně tak bylo). Aby jednou nenašli jeho kostičky v jezeře v betonových bačkůrkách. :)

  4. lerion (neregistrovaný)

    1) Na bezne kazdodenni pouziti mam kartu s limitem 35k, takze by se mi to v takove vysi nestalo
    2) Pin musela v takovem pripade zadat dvakrat, to se mi nezda
    — Nebo je spropitne neomezene na vysi a pritom neni potreba pri male utrate (24 franku) zadat PIN pri vysokem dyzku? V takovem pripade obrovsky bezpecnostni fail banky a zodpovednost by mela jit za bankou.
    3) Majitel kavarny si vydelal uctyhodnych 136 tisic a vyhlasil bankrot? To se mi nezda.

  5. MoB (neregistrovaný)

    Jako že by vyhlašoval bankrot kvůli jednomu průměrnému švýcarskému měsíčnímu platu? No…

    • Luky (neregistrovaný)

      Přesně to stejné mě taky napadlo. Být to ve Vietnamu, tak ok, ale ve Švýcarsku to moc nedává smysl.

    • lister0 (neregistrovaný)

      Nikdo přeci neřekl, že bankrot byl kvůli částce. Kavárna mohla být v úpadku delší dobu a než se toto vyřešilo, prostě to pověsil na hřebík. Toto mi tak divné nepřijde, ale že by se takto nešťastně “přecvakla” mi přijde divné.

  6. Martin (neregistrovaný)

    Když je blbá a nedá si limit kolik může vybrat :D

  7. kukolar (neregistrovaný)

    tiež sa mi to nezdá nejaká blbosť
    ale asi že je tam sponenuté Rusko a ruska tak sa asi musí v rámci politickej korektnosti kopnuť už aj na mobilmanii

    • David (neregistrovaný)

      Kukolar: nechovej se hájí primitivní proruský šváb libující si v konspiračních teoriích.

      • kukolar (neregistrovaný)

        to píšeš o svojom dedovi čo hajloval pred hitlerovacmi alebo potom po vojne dotiahol na slovensko komunizmus

  8. Yegor (neregistrovaný)

    Co vyvádí, tohle přece manžílka oligarchu nezruinuje :-D

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *