TOPlist

Plány Microsoftu: Surface bude dominovat trhu s tablety se systémem Windows

Microsoft Surface je povedený tablet, ale reakce trhu je zatím vlažná. Microsoft plánuje v následujícím roce situaci radikálně změnit. Povede se mu to?

Známý americký technologický žurnalista Paul Thurott, který mnoho let sleduje převážně dění v redmondském gigantu a je autorem řady knih o produktech firmy Microsoft, na svém webu Supersite for Windows publikoval zajímavou zprávu o plánech společnosti. Týká se tabletů Surface a pochází od dvou zdrojů přímo ze společnosti. Plány jsou takové, že tablety vyráběné přímo Microsoftem by měly ovládat minimálně polovinu trhu s tablety s operačním systémem Windows.

 

Možná to na první pohled může působit šíleně, ale není tomu tak. Microsoft toho již dosáhl v prvním čtvrtletí letošního roku, kdy jeho Surface tablety měly 50 % ze všech prodaných tabletů s operačním systémem Windows. Samozřejmě, jak výrobci počítačů přestanou vyčkávat a začnou dělat pořádná zařízení, měl by tržní podíl Microsoftu začít klesat. Zvláštní je, že Microsoft tento vývoj neočekává. Opravdu čeká, že se padesátiprocentní podíl mezi tablety s Windows udrží. Někdo by řekl, že Microsoft potom neočekává růst tržního podílů Windows mezi všemi tablety. Informace od zdrojů ze společnosti dále pokračují, Microsoft má prý specifické cíle pro fiskální rok 2014, který začíná prvního července, cíle jsou:

Prodeje Surface: Microsoft očekává, že během fiskálního roku 2014 prodá 25 milionů tabletů Surface. Pro srovnání, v prvním čtvrtletí kalendářního roku 2013 jich prodal pouze jeden milión, což znamená nutnost větších změn, aby bylo možné dosáhnout ambiciózního cíle.

Tablety pro podniky: Společnost očekává, že se stane největším dodavatelem podnikových tabletů během fiskálního roku 2014.

Maloobchodní prodej tabletů: Microsoft očekává, že se dostane na druhou příčku v maloobchodním prodeji za fiskální rok 2014.

Vzdělávací instituce: Microsoft se plánuje minimálně zúčastnit každé příležitosti dodat své tablety do vzdělávacích institucí.

Distribuce: Microsoft očekává, že se Surface stane nejlepší volbou pro distribuční partnery, kteří potáhnou jeho prodeje.

 

Aby bylo možno dosáhnout těchto neskromných plánů, bude muset Microsoft napumpovat miliardy do marketingu. Prioritou pro fiskální rok 2014 by měl být vlastní hardware a zvýšení poptávky po službách Microsoftu. Rodina tabletů Surface se dočká v letošním roce rozšíření, které bude zahrnovat více než jedno zařízení. Osmipalcová varianta by měla být představena v následujících měsících. Rozpočet na takovou reklamu by měl být 4,4 miliardy dolarů (88 miliard korun). Zároveň Microsoft plánuje zásadně rozšířit dostupnost zařízení Surface, během následujícího roku. Trhy, na které by měly dorazit jsou – Kolumbie, Polsko, Turecko, Saudská Arábie, Spojené Arabské Emiráty, Jihoafrická republika, Indie a Malajsie. Tak se dostane Surface na většinu důležitých trhů na všech kontinentech s mezerami v Jižní Americe a Africe. Bohužel na seznamu nenalezneme Českou republiku, ale s větší dostupností se zvýší šance dovést zařízení ze zahraničí a naroste i šedý trh.

 

Interní dokument Microsoftu říká, že úspěch Surface je nejvyšší prioritou v marketingovém, spotřebitelském, obchodním a širším směru. Celé to vypadá nadějně, zdroje jsou ověřené, ale dokud se nepotvrdí některé části z této spekulace, musí se tak brát. Možná to vypadá až moc dobře a pokud Microsoft nedokáže upoutat spotřebitele, mohl by důrazem na vlastní zařízení odradit stávající partnery a motivovat je k větším soustředění na alternativní řešení, které v dnešní době představuje především Google a jeho operační systémy.

Autor článku David Podzimek
David Podzimek

Kapitoly článku