OnePlus 2 má nakročeno správným směrem: Povede se mu převálcovat konkurenci?

Společnost OnePlus na trh se smartphony vstoupila v minulém roce se svým mobilním telefonem, který nabídl dobrý poměr ceny a výkonu. Dostupný však byl pouze na pozvánky a v omezeném množství. OnePlus One byl smartphonem pro geeky – na telefonu běžel CyanogenMod, což je upravená verze Androidu, a hardcore fandové Androidu z něj byli nadšeni. Tento týden však společnost vydala svůj OnePlus 2, s nímž má mnohem ambicióznější plány.

 

Nástupce OnePlus One je o sto dolarů dražší a taktéž bude dostupný pouze na pozvánky, tentokrát má však výrobce už při vydání na skladě 50 000 kusů. Nutno podotknout, že management OnePlus má tentokrát mnohem větší motivaci uspět – tým firmy se během dvou let rozrostl z 10 na 900 členů, které je třeba z něčeho platit. Aby byl OnePlus 2 uživatelsky přívětivější, vyměnil výrobce CyanogenMod za vlastní verzi tohoto prohlížeče s označením Oxygen. 

 
Zájem o OnePlus 2 zatím vyjádřilo více než 850 tisíc lidí   

OnePlus není jediným čínským výrobcem smarphonů, který se chce ve světě prosadit – dobře vykročeno má například i konkurenční Xiaomi. Jaký je tedy cíl tohoto čínského „startupu“? Když šéf OnePlus Peter Lau se svým týmem firmu zakládal, položili si otázku: jaký je uživatelsky nejpřívětivější telefon na světě? Shodli se na tom, že jím je iPhone od Apple. Avšak ohledně toho, jaký smartphone je na druhé příčce, se již názory lišily. „Žádného jiného výrobce androidových telefonů nezajímal jejich produkt tak, jako Apple,“ uvedl Lau. „A to podle nás byla a stále je velká příležitost.“ Nezbývá, než OnePlus držet palce.  

Autor článku
Martin Stančík
image/svg+xml
+

Kapitoly článku