Obchod Play je největší studnicí aplikací a her pro zařízení s Androidem, každý měsíc jej použijí více než dvě miliardy aktivních uživatelů. Aby byla práce s obchodem přehlednější, rozhodl se Google svůj obchod převléknout do nového kabátku.
Obchod dostal kompletní vizuální přepracování, rozhraní je čistší a navigace v něm bude rychlejší. Spodní řádek nově tvoří navigační pruh, který od sebe odděluje Hry, Aplikace, Filmy a Knihy. Díky tomu má být snazší se v nabídce orientovat, zejména pak v sekci her, která v obchodě Play tvoří hlavní zdroj příjmů. Přestože mobilní hry tvoří „pouze“ třetinu všech instalací, díky in-app platbám generují cca 74 procent všech příjmů.
Zpět ale ještě k designu aplikace. Na tabletech a v systému Chrome OS je přítomen nový navigační panel na levé straně, ikony všech aplikací v obchodě mají navíc jednotný design. Pozměněn byl i design karet jednotlivých her/aplikací, v horní části se nacházejí důležité informace, zvětšeno bylo i akční tlačítko pro instalaci/aktualizaci/odebrání. Aplikace má primárně světlý vzhled, v Androidu Q ji bude možné přepnout do tmavého režimu.
Redesign obchodu Play je nyní dostupný pro všechny uživatele systémů Android a Chrome OS.