TOPlist

Nintendo Switch na steroidech! Nadšenec konzoli přetaktoval a získal extrémní výkon

Herní konzole Nintendo Switch a postavička Super Maria (ilustrační obrázek)
  • Nadšenec se pustil do extrémního přetaktování konzole Nintendo Switch
  • Čipset Tegra X1 na steroidech si dokázal poradit i s náročným emulátorem Dolphin GameCube/Wii

Ani při svém vydání v roce 2017 nebylo možné herní konzoli Nintendo Switch považovat za vyloženě výkonný hardware. Tato skutečnost však ani v nejmenším neodradila zapálené fanoušky od toho, aby s konzolí prováděli různé husarské kousky včetně extrémního navyšování taktů. A s „trochou“ experimentování se právě po přetaktování podařilo nadšencům dosáhnout více než působivých výsledků v některých benchmarkových testech, nemluvě o poměrně pohodlném spuštění emulátoru Dolphin GameCube.

Tegra na steroidech

Za vše mluví výsledky nedávného testování, do kterého se před několika dny pustil majitel YouTube kanálu jménem naga. Extrémní zátěžová zkouška se uskutečnila v prostředí operačního systému na bázi Linuxu s názvem L4T Ubuntu a nutno podotknout, že soudě podle výsledků se čipset Tegra X1 od Nvidie dostal z pohledu výkonu na úplně jinou úroveň.

Přetaktovaná Tegra dosáhla působivých výsledků v testech jako Membench, Cuda95 či Geekbench 6. Čipová sada si překvapivě dobře poradila také s emulátorem Dolphin GameCube/Wii – prakticky vůbec se nezadýchala při spuštěné hře Mario Kart Wii v rozlišení 1080p, přičemž počet snímků za vteřinu se povětšinou pohyboval kolem 60, byť s občasnými propady a záseky.

Zelda ve 2K?

Díky několika dalším testům jsme se už v minulých měsících mohli přesvědčit, co všechno přetaktované Nintendo Switch vlastně dovede. Jeden z dřívějších experimentů například ukázal, jak si – z dnešního ohledu již technologicky překonaná – konzole dokáže s pomocí vyššího taktu a 8 GB operační paměti poradit se hrou Zelda: Tears of the Kingdom ve více než 60 FPS v nativním rozlišení, a dokonce při 30 FPS v rozlišení 1440p.



Pohled na město z neoznámené hry od studia Liquid Swords



Nepřehlédněte

Vážná konkurence pro GTA? Tajemná městská akce od tvůrců Just Cause vypadá naprosto neskutečně

Pokud nástupce Switche skutečně dorazí na trh s podporou zpětné kompatibility, jak se v zákulisí čile spekuluje, neměl by mít alespoň zpočátku velké problémy se spouštěním současných her s dostatečným výkonem i kvalitou obrazu, a to díky podpoře DLSS či 12 GB operační paměti LPDDR5X, která by měla vývojářům umožnit například lepší kvalitu textur než u Xboxu Series S.

Autor článku Marek Bartík
Marek Bartík
Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

Kapitoly článku