- Nintendo představilo novou mobilní aplikaci Nintendo Today pro iOS a Android
- Aplikace nabídne denní přehled novinek, videí i komiksů z herních světů Nintenda
- Jejím cílem je doplnit populární livestreamy a informovat o nadcházející konzoli Switch 2
Nintendo uvedlo na závěr svého posledního Directu nečekané překvapení: novou mobilní aplikaci Nintendo Today, která má sloužit jako centrální zdroj informací pro fanoušky. Aplikace je od dnešního dne dostupná ke stažení v App Store i Google Play.
Pravidelné Nintendo
Podle legendárního herního designéra Šigerua Mijamota je cílem aplikace doplnit eventové přenosy, které si v éře Switche získaly obrovskou popularitu. Nintendo Today nabídne pravidelné aktualizace o všech aktivitách společnosti – včetně nadcházejícího Switche 2, o kterém se více dozvíme už příští týden, konkrétně 2. dubna.
Nintendo popisuje aplikaci jako „chytrý denní kalendář“, který přináší „různorodý obsah včetně novinek, videí a komiksů s oblíbenými postavami a hrami z vybraných sérií Nintenda“.
Jakkoliv může aplikace působit podivně, nakonec to vlastně docela zapadá do širší strategie Nintenda rozšiřovat svou přítomnost mimo klasické herní platformy. V posledních měsících Nintendo uvedlo budík Alarmo, hudební streamovací aplikaci Nintendo Music a pokračuje v expanzi do zábavních parků, filmu (další Mario film dorazí příští rok) i nově otevřeného muzea.
Mobilní hry? Ne, raději aplikace
Zpravodajská aplikace Nintendo Today vznikla ve spolupráci s mobilním partnerem DeNA (měl prsty v Mario Kart Tour, Super Mario Run, Animal Crossing Pocket Camp, a dokonce pomáhal Nianticu s Pokémon GO) a reflektuje současný trend firmy zaměřovat se v mobilním prostoru spíše na doplňkové služby než na samotné hry.
Nintendo to s mobilními hrami zkoušelo několikrát, žádná sláva to ale nakonec nebyla. Mobilní Super Mario i mobilní Mario Kart nebyly vůbec špatné, ale že by z toho bylo něco většího a významnějšího, se taky říct nedá. Nintendo tak se svými mobilními pokusy už nejspíš definitivně přestalo a bude se zaměřovat na to, co mu jde nejlíp – konzolové hry pro velký, a přesto stále mobilní Switch 2, o kterém se dozvíme první pořádné informace příští týden.
Namísto mobilních her se Nintendu očividně zamlouvá raději experimentovat s hudebními aplikacemi, aplikacemi pro novinky a nakonec vlastně i s budíky, filmy a zábavními parky. Rozšiřovat portfolio zkrátka musí každý velký výrobce herního hardwaru.
Pokračování trendu
Jakkoliv může nová mobilní aplikace Nintenda působit poněkud zvláštně, jde ve skutečnosti jen a pouze o pokračování trendu. Už dávno neplatí, že by se velcí herní vydavatelé mohli přetrhnout v tom, kdo dá kolik exkluzivních materiálů tradičním médiím. Prakticky všichni si udělali své vlastní blogy, podcasty, kanály na YouTube a zpravodajské weby.
Vlastní aplikace s primárním zaměřením na novinky je tak jen další fází dlouhotrvajícího přístupu, kdy velcí herní vydavatelé upřednostňují – zcela logicky – přímý vztah se zákazníky. Klasická média tak hrají druhé housle a musí se poprat s faktem, že jsou mezi vydavatelem a jeho potenciálním zákazníkem pouze jakýmsi prostředníkem.