TOPlist

Netflix zase válí! Po zdražení se mu daří ještě lépe, vydělal přes 10 miliard dolarů

Pár ležící v posteli a sledující Netflix na počítači
  • Tržby Netflixu vzrostly o 13 % oproti minulému roku, a to i přes zvýšení cen
  • Více než polovina nových uživatelů si volí levnější tarif s reklamou
  • Společnost přestává zveřejňovat počty předplatitelů a soustředí se na kvalitu a zisk

Ještě před pár měsíci si spousta lidí ťukala na čelo kvůli tomu, proč Netflix zase zdražuje. Teď už však mají jasno. Platforma konečně ukázala, jak si skutečně vede, a čísla za první čtvrtletí 2025 mluví samy za sebe. Tržby vystřelily na ohromujících 10,5 miliardy dolarů (zhruba 230 miliard korun), což je oproti loňsku nárůst o 13 %. A upřímně? V dnešní době, kdy řada lidí zvažuje každou korunu, tohle není jen tak. Netflix zkrátka dokázal, že ví, co dělá.

Zdražování obvykle znamená menší zájem. Jenže Netflix to podal jinak a přidal víc obsahu, vylepšil uživatelský zážitek a dal lidem na výběr. Takže i když se ceny v USA, Kanadě nebo Argentině zvedly, odliv předplatitelů se nekonal. Naopak, počet uživatelů dál roste.

Tarif s reklamou? Zní to divně, ale funguje to

Je to trochu paradox. Lidé si platí za předplatné, ale přesto si zvolí tarif s reklamou. Proč? Samozřejmě proto, že je to levnější varianta. Zároveň ty reklamy nejsou tak hrozné, jak by se mohlo zdát. Podle Netflixu si tento typ tarifu volí už více než 55 % nových předplatitelů a firmě to přináší zajímavé příjmy z inzerce.

Netflix by však nebyl ani zdaleka tam, kde je, kdyby neustále nenabízel silný a lákavý obsah. V poslední době bodovaly tituly jako Adolescence nebo Apple Cider Vinegar, ale největší očekávání jsou spojená s návratem megahitů jako Stranger Things, Wednesday nebo Squid Games.

Zajímavou změnou je i to, že Netflix přestane zveřejňovat počty předplatitelů. Neznamená to, že se mu nedaří, právě naopak. Firma tím chce dát najevo, že už se tolik nezaměřuje na kvantitu, ale víc na ziskovost a kvalitu obsahu. A taky chce podpořit nové obchodní modely, které jsou založené na reklamě.

Naposledy Netflix zmínil počet předplatitelů v lednu tohoto roku, kdy jich čítal přes 300 milionů. V nadcházejícím roce plánuje zdvojnásobit příjem z reklam, přičemž spustil svojí vlastní reklamní platformu. A je nutné zmínit, že ke konci tohoto roku se dost pravděpodobně mohou uživatelé, kteří sledují seriály a filmy na televizi, těšit na menší restrukturalizaci domovské stránky.

Jestli máte pocit, že už Netflix nemá kam růst, možná vás brzy překvapí. Ve druhém čtvrtletí totiž míří na tržby přes 11 miliard dolarů (více než 242 miliard korun). A když se podíváte, jak chytře expanduje do nových zemí a sype jeden originální titul za druhým, tohle číslo vůbec nezní přehnaně.

Autor článku David Dohnal
David Dohnal
Fanoušek technologií a fotbalu, který ve volném čase rád chodí aktivně cvičit. Mým idolem je Dwayne Johnson.

Kapitoly článku