I když je Microsoft převážně softwarová společnost, má poměrně ucelené porfolio vlastních počítačů Surface; aktuálně jej tvoří konvertibl Surface Pro 4, notebook Surface Book, stolní all-in-one počítač Surface Studio a prezentační tabule Suface Hub. Tato rodina zařízení je u zákazníků poměrně úspěšná, tržby z jejich prodejů se v silných čtvrtletích pohybují okolo jedné miliardy dolarů a zdá se, že i výsledky z aktuálního kvartálu zaostávat nebudou.
Průběžné výsledky z letošního listopadu dokonce Microsoft potěšily natolik, že se jimi pochlubil na svém blogu – v jedenáctém měsíci prý prodal ve běžným spotřebitelům nejvíce zařízení Surface v historii, přičemž úspěch slavil jak v USA, tak ve Velké Británii i Německu. Za silnými prodeji stojí bezesporu výhodné balíčky v rámci Black Friday, Microsoft se ale nezdráhá trefit se i do svého jablečného konkurenta – uživatelé, zejména profesionálové, jsou údajně tak zklamaní z nových MacBooků Pro, že mnohem častěji využívají výměnného programu, zbavují se svých Maců a přecházejí na Surface.
Pozitivně jsou údajně přijímány všechna zařízení z rodiny, včetně nedávno představeného počítače Studio a také firemní meetingové tabule Surface Hub, jejíž prodeje údajně předčily očekávání – Microsoft má údajně 2 tisíce zákazníků, přičemž průměrně si každý z nich objednal 50 jednotek, jedna z velkých automobilek dokonce učinila objednávku 1 500 kusů. To jsou při ceně 9 – 22 tisíc dolarů za jeden kus zajímavé vyhlídky.
Na zhodnocení úspěchu řady Surface v nejsilnějším čtvrtletí v roce si budeme muset počkat na lednové finanční výsledky, zdá se, že zatím mají redmondští dobře našlápnuto. Doufáme, že se síla značky Surface projeví i na dlouze spekulovaném smartphonu Surface Phone.